جمعه ۲۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : 31482
منبع : روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم
معاون آموزشی جهاددانشگاهی قم خبر داد

ثبت نام دوره آموزشی کمک‌پرستاری در قم آغاز شد

قم نيوز : قم نیوز: معاون آموزشی جهاددانشگاهی قم گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین جهاددانشگاهی و معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دوره آموزشی کمک پرستاری برگزار می‌شود.
ثبت نام دوره آموزشی کمک‌پرستاری در قم آغاز شد
به گزارش قم نیوز، زهرا حبیبی اظهار کرد: به منظور تامین نیروی انسانی مهارتی و غیر‌دانشگاهی در گروه پرستاری و در راستای کمک به حل مشکل کمبود بهیار و با توجه به اعلام معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر تشریح برنامه‌های وزارت بهداشت در حوزه پرستاری در سطح جامعه، معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم اقدام به برگزاری دوره آموزشی کمک‌‌پرستاری (بهیاری) کرده است.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی قم افزود: با توجه به نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تکمیل کادر کمک پرستاری، ۱۰ هزار فرصت شغلی برای این دوره مهیا است و برای استخدام، گذراندن دوره آموزش یک ساله کمک پرستاری الزامی است که برگزاری این دوره در سطح استان قم به جهاد دانشگاهی قم واگذار شده است.

وی افزود: در این دوره­ مهارتی که زیر مجموعه پرستاری است سه بخش آموزش نظری، عملی و بالینی توسط اساتید مجرب در مدت مشخص برگزار می‌شود.

حبیبی اظهار داشت: کمک‌پرستاران با گذراندن این دوره آموزشی اقدامات ایمن و موثر را مطابق با شرح وظایف مصوب کمک پرستاری برای بیماران بستری یا سرپایی انجام می­دهند و در پایان و پس از آزمون، گواهینامه کمک پرستاری (بهیاری) به فراگیران اعطا خواهد شد.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی قم با بیان اینکه طول دوره و شکل نظام آموزشی براساس آئین­‌نامه و ضوابط دوره یک ساله آموزش با رویکرد مهارت آموزی است گفت: مدت آموزش نظری و عملی این دوره سه ماه و مدت کارورزی دوره ۹ ماه است.

حبیبی عنوان کرد: یکی از شرایط آموزش فراگیران دارا بودن دیپلم متوسط عمومی است که معدل‌کل دیپلم نباید از ۱۲ پایین‌تر باشد و داوطلب باید از سلامت جسمی و روانی برخوردار باشد، بنا بر این ثبت نام قطعی منوط به ارائه گواهی سلامت از مرکز بهداشت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی است.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی قم در پایان خاطرنشان کرد: علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر و همچنین ثبت نام می‌توانند به پورتال معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی قم به نشانی www.۷۸۳۳۳۳۵.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchiknx.23nz6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما