دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : 31900
شهردار قم:

شهرداری قم از انتقادات سازنده اصحاب رسانه استقبال می‌کند

قم نيوز : قم نگار: شهردار قم با اشاره به اینکه از انتقادات سازنده در شهرداری استقبال می‌کنیم، گفت: اگر می‌خواهیم مسیر پیشرفت برای ما باز باشد باید روزنامه‌ها، نشریات و سایت‌های خبری فعال باشند.
شهرداری قم از انتقادات سازنده اصحاب رسانه استقبال می‌کند
به گزارش قم نگار، سید مرتضی سقائیان نژاد امشب در دیداری صمیمی با اصحاب رسانه قم که به مناسبت روز خبرنگار در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم به موارد زیادی در رابطه با شغل خبرنگاری اشاره کرده است.

شهردار قم با بیان اینکه «رابط» در قرآن به مفاهیم بسیاری برمی‌گردد گفت: رابط همان نقش خبرنگاران را نشان می‌دهد و روابط عمومی مرکزی است که در سازمان خود به حفظ منافع می‌پردازد از طرفی خبرنگار روابط عمومی جامعه است و باید به موقع اطلاع رسانی و جامعه را از مشکلات آگاه کند.

شهردار قم با بیان اینکه خبرنگار باید جامعه را به همه خطرات آشنا کند افزود: خبرنگار باید صبور باشد. صبر بر طاعت، صبر بر معصیت و صبر بر مصیبت انواع صبر است که مورد آخر باید بیشتر مد نظر خبرنگاران قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه یک خبرنگار در انتشار خبر همه موارد، ارتباطات و خطرات خبر را در جامعه مد نظر قرار دهد عنوان کرد: خبرنگار نقش دفاعی و حفظ و حراست از جامعه را بر عهده دارد.

سقائیان نژاد گفت: امروز عصر تکنولوژی است و ارتباطات با وسایل و امکانات مختلف وجود دارد. کسی که خبرنگار است باید علم لازم را داشته باشد و از طرفی چون عمل می‌کند آشنا به فن است و چون با جامعه ارتباط دارد، هنرمند است.

شهردار قم با بیان اینکه برای هر پیام هفت مرحله وجود دارد افزود: ابتدا خبر باید مستند باشد. در غیر این صورت شایعه به وجود می‌آید. شایعه می‌تواند یک جامعه را با تهدید مواجه کند. امروز بنگاه‌های خبری شاکله جامعه را تغییر می‌دهند و دارای اهمیت ویژه هستند.

وی افزود: خبر باید دارای هدف باشد. اگر انگیزه خبر شیطانی باشد در جامعه ویرانی به وجود می‌آورد و اینجاست که تقوا نقش اساسی پیدا می‌کند.

سقائیان نژاد با اشاره به اینکه مرحله دیگر انتقال پیام محتوای آن است گفت: پیام باید محتوا داشته و آموزنده باشد. مرحله دیگر فردی است که خبر را منتقل می‌کند.

شهردار قم با اشاره به اینکه مخاطب در انتقال پیام دارای اهمیت ویژه است عنوان کرد: بازتاب خبر و عکس العملی که از خبر منتقل می‌شود نیز مرحله دیگری است که دارای اهمیت است.

وی بیان کرد: خبرنگار به ابزار نیاز دارد. گاهی برخی خبرنگاران ابتدایی‌ترین ابزارها را هم در اختیار ندارند و در این زمان باید ادارات کمک کنند و ابزارها را تأمین کنند.

سقائیان نژاد با بیان اینکه در سازمان‌ها اگر روابط عمومی‌ها دچار کمبود و مشکلات باشد کل مجموعه با مشکل مواجه می‌شود افزود: روابط عمومی‌ها به ایجاد توسعه در جامعه کمک می‌کنند و در صورتی که می‌خواهیم به توسعه فرهنگی و اقتصادی دست پیدا کنیم باید خبرنگاران فعال باشند.

شهردار قم با بیان اینکه خبرنگاران باید فن و هنر و حرفه را به خوبی بدانند عنوان کرد: جامعه اصحاب قلم می‌تواند تحول ایجاد کند و هرکسی نمی‌تواند ادعای خبرنگاری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در شهرداری قم راه نقد را باز گذاشته‌ایم و از انتقاد هراسی نداریم اظهارداشت: ۳۷۲ وظیفه مهم بر عهده شهرداری قرار دارد که باید برای انجام آن‌ها همه با هم همکاری داشته باشیم.

شهردار قم با بیان اینکه در برنامه ریزی‌های خود برای شهرداری قم چند ماه ابتدایی را برای شناسایی شهر و ظرفیت‌های موجود در نظر گرفته‌ام افزود: شهرداری در حال حاضر ۱۵۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد که هر روز سودی نیز به آن افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه برای توسعه شهری قم تاکنون وجود نداشته است عنوان کرد: باید برنامه مدون و دقیقی داشته باشیم. از طرفی نخستین اقدام ما این است که جلو افزایش سود بدهی‌ها را بگیریم و این بدهی را تسویه کنیم.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه از بدهی و مشکلات موجود ترسی ندارم گفت: این بدهی‌ها و مشکلات مسائلی است که پیش از این هم با آن‌ها مواجه شده‌ام و با برنامه‌ای دقیق می‌توانیم آن را حل و فصل کنیم.

شهردار قم با بیان اینکه به دنبال شغل به شهر قم نیامده‌ام خاطرنشان کرد: انگیزه‌ای معنوی مرا به قم آورده است و از حضرت معصومه (س) درخواست دارم من را در این سمت یاری کند تا خدمتگزار مردم باشم.

وی افزود: معتقدم قم حق بزرگی بر گردن انقلاب اسلامی دارد اما آنچنان که باید تا کنون این حق را نگرفته است و به آن رسیدگی نشده است. اگر قرار است قم به مرکز جهان تشیع تبدیل شود باید همه به هم کمک کنیم.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه از انتقادات سازنده در شهرداری استقبال می‌کنیم افزود: اگر می‌خواهیم مسیر پیشرفت برای ما باز باشد باید روزنامه‌ها، نشریات و سایت‌های خبری فعال باشند و درباره مسائل شهری بنویسند و با این کار به ما کمک کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdccxoq1.2bqsx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما