پنجشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۵۸
کد مطلب : 32267
رئیس جهاد دانشگاهی قم:

مرکز سلول درمانی در قم راه‌اندازی می‌شود

قم نيوز : قم نگار: رئیس جهاد دانشگاهی واحد قم از راه‌اندازی مرکز سلول درمانی با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال از سال آینده خبر داد.‎
مرکز سلول درمانی در قم راه‌اندازی می‌شود
به گزارش قم نگار، محمدابراهیم فقیه‌زاده با اشاره به پیشرفت‌های علمی و پژوهشی جهاد دانشگاهی قم گفت: برای رشد و توسعه کارهای پژوهشی در زمینه سلول درمانی قصد داریم تا مرکز سلول درمانی را در قم راه‌اندازی کنیم.

‎وی افزود: جهاد دانشگاهی قم توانست مجوز گروه‌های پژوهشی سلول‌های مِزانشیمال و سلول‌های بنیادین را کسب کند که بر اساس آن اعضای گروه با یک کار مداوم تحقیقاتی طی دو سال در این حوزه وارد شده و فعالیت کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد قم ادامه داد: در حوزه فعالیت‌های سلول درمانی برای نخستین بار در جهاد دانشگاهی موفق شدیم به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنیم.

‎فقیه‌زاده در خصوص اهمیت راه‌اندازی مرکز سلول درمانی ابراز کرد: عمده افرادی که با افزایش سن مواجه می‌شوند از ناحیه زانو دچار مشکل غضروفی شده و توان حرکتی آنها محدود شده و یا مختل می‌شود؛ در این راستا گروه پژوهشی سلول درمانی جهاد دانشگاهی قم موفق شد افتخاری بسیار مهم برای کشور و استان قم رقم بزند.

وی اضافه کرد: این گروه پژوهشی موفق شدند با تکثیر و کشت سلول‎های بنیادین تولیدکننده غضروف پا، این موضع را ترمیم کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد قم با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز سلول درمانی می‎تواند آغاز یک فصل روشن در درمان بیماری‎های جسمی در ایران و به خصوص استان قم باشد اضافه کرد: به دنبال اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بوده و پس از آن یک ساختمان ویژه برای ارائه خدمات مرکز به هموطنان در نظر می‌گیریم.

فقیه‌زاده ابراز کرد: در صورت اخذ مجوز‌های لازم در حوزه حنجره یا غضروف نای نیز امکان ارائه خدمات را دارا هستیم.

وی یادآور شد: با راه‎اندازی این مرکز دیگر نیاز نیست بیماران برای درمان از استان خارج شوند زیرا متخصصین توانمندی در این رشته در قم فعالیت خواهند کرد و همچنین می‌توانیم پذیرای مراجعه‌کنندگان از سایر استان‌ها باشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی قم در خصوص تامین اعتبار راه‌اندازی این مرکز اظهار کرد: برای این کار ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که از محل درآمدهای جهاد دانشگاهی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcja8et.uqe8mzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما