سه شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب : 3325
آیت الله صافی:

تجلیل از فقیهان، تجلیل از مكتب تشیع است

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید گفت: تجلیل از فقیهان و علمای دین تجلیل از مذهب و مكتب تشیع است.
تجلیل از فقیهان، تجلیل از مكتب تشیع است
به گزارش قم نیوز، وی روز سه شنبه در دیدار اعضای برگزار كننده كنگره آیت الله سیدمحمدرضا گلپایگانی(ره) از مراجع فقید شیعه، برگزاری این كنگره را كاری بزرگ و با اهمیت عنوان كرد كه موجب بهره و تذكر همگان بویژه نسل جوان می شود.

این مرجع تقلید با اشاره به ویژگی ها و ابعاد شخصیتی آن عالم جلیل القدر، وی را سرشار از نبوغ، كمال و حسن نیت عنوان كرد.

وی ایمان به خدا، خلوص نیت و پیروی از ولایت اهل بیت(ع) را از دیگر ویژگی های مرحوم آیت الله گلپایگانی دانست و افزود: تمام سعی آن فقیه عالی مقام این بود كه در این مسیر ثابت قدم و استوار بماند.

وی خاطر نشان كرد: آن فقیه والامقام همواره به فكر دین و حفاظت از آن بود و در طول عمر پر بركت خویش به غیر از غم دین غم دیگری نداشت.

آیت الله صافی گفت: اگر این گونه فقیهان نباشند و مرزهای اسلام و مذهب تشیع را حفظ نكنند بی شك همه چیز از بین خواهد رفت.

وی افزود: آثاری كه در اطراف و اكناف از آن مرحوم منتشر شده این را به اثبات می رساند و به همین خاطر باید این آثار به مردم شناسایی و معرفی شوند تا آنها پیروی و تبعیت از ایشان را سر لوحه كارهای خود كنند.

این مرجع تقلید تاكید كرد: امروز همه جامعه و به خصوص حوزویان به شدت نیازمند آشنایی با ابعاد شخصیتی ایشان هستند.

آیت الله صافی افزود: فقیهانی همچون حضرت آیت الله گلپایگانی مربوط به زمان و مكان خاصی نیست بلكه متعلق به تمام اعصار و دوران ها و همه مكان ها می باشند.

وی در بیان دیگر محسنات این عالم گرانقدر جهان تشیع اظهار داشت: در كنار آثار متعدد علمی و فقهی این مرجع، مدرسه آیت الله گلپایگانی كه در آن شاگردان بسیاری پرورش یافته، از جمله بناهایی است كه بیش از هر چیز دیگر حسن نیت آن بزرگوار را ثابت می كند.

وی افزود: فتواهای آن مرجع فقید همیشه در مسیر تقویت دین آل محمد بوده است و وی یك فقیه به تمام معنا بود كه بزرگان حوزه، فقاهت و اعلمیت ایشان را تایید كرده بودند.

گفتنی است: كنگره آیت الله گلپایگانی ۲۷ اردیبهشت ۹۱ در قم و گلپایگان برگزار می شود.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdce.w8xbjh8xn9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما