دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۴۵
کد مطلب : 33313
برای نخستین بار در ایران؛

روایت مصور حماسه عاشورا در حرم حضرت معصومه

قم نيوز : قم نگار: برای نخستین بار در کشور روایتگری منزل به منزل حماسه عاشورا در آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار می شود؛ فرهنگ جهاد از نگاه اسلام ناب محمدی و ترویج شعائر اسلامی در مقتل خوانی صحیح جریان عاشورا شکل گرفته است.
روایت مصور حماسه عاشورا در حرم حضرت معصومه
به گزارش قم نگار، برای اولین بار در کشور در شهر قم به میزبانی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها برنامه روایتگری حرکت منزل به منزل قیام عاشورا در صحن امام جواد(س) حرم مطهر برگزار می شود.

گفتنی است که این برنامه تا کنون در خیمه گاه شهر مقدس کربلا همه ساله از سوی تولیت عتاب عالیات برگزار می‌شده است؛ این برنامه از پنجمین روز ماه محرم امسال همه روزه ساعت ۱۸:۳۰ برگزار می شود.

همچنین حجت الاسلام حسن سلطانی روایتگری این جریان بزرگ تاریخی و تبیین ابعاد آن را بر عهده خواهند داشت.

لازم به ذکر است که برگزاری این مراسم به منظور تبیین فرهنگ جهاد از نگاه اسلام ناب محمدی و ترویج شعائر اسلامی در مقتل خوانی صحیح جریان عاشورا شکل گرفته است.

مهدی کلانتر زاده رییس اداره اطلاع رسانی با اشاره به اینکه این روایتگری به منظور تبیین ابعاد تاریخی جریان کربلا و آموزش عمومی خطبه ها و اهداف قیام برگزار می شود، گفت: این روایتگری نوعی از بیان قیام عاشورا است که برای مخاطبان گریستن بر امام حسین(ع)‌ را معنا می بخشد.

مجید مغازه‌ای سردبیر پایگاه تحلیلی خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها استقبال چشمگیر مردم از این برنامه را پیش‌بینی کرد و گفت: این نوع روایتگری می‌تواند در افزایش بصیرت عمومی در تحلیل جریانات تاریخ صدر اسلام برای مخاطبان بسیار مفید باشد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcc11q1.2bq1s8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما