قم نيوز : قم نگار: رهبر انقلاب در سفری 10 روزه به استان قم با اقشار مختلف مردم دیدار و گفت‌و‌گو داشتند اما آنچه در دیدار مسئولان و متولیان استان قم مورد توجه رهبر معظم انقلاب بود بحث رسیدگی هر چه سریع‌تر به معضلات و مسائل جاری مردم بود.
715 پروژه عمرانی حاصل تلاش 5 ساله قمی‌ها برای جبران عقب ماندگی‌های متراکم
به گزارش قم نگار، «عقب ماندگی‌های متراکم» واژه‌ای متداول در میان مسئولان استان قم است که از سال ۸۹ به بعد باب شد.

اواخر مهرماه ۸۹ شهر قم پذیرای میهمانی ویژه بود. رهبر معظم انقلاب در سفری ۱۰ روزه به استان قم با اقشار مختلف مردم دیدار و گفت‌و‌گو داشتند اما آنچه در دیدار مسئولان و متولیان استان قم مورد توجه رهبر معظم انقلاب بود بحث رسیدگی هر چه سریع‌تر به معضلات و مسائل جاری مردم بود.

مقام معظم رهبری در این دیدار ضمن تأکید بر لزوم ادامه حرکت پرشتاب در جهت عمران و آبادانی قم، تصریح کردند: «اگر عمران و آبادانی قم با همین سرعت ادامه یابد، امید می‌رود که عقب ماندگی‌های متراکم این استان جبران شوند.»

حاصل سفر ۱۰روزه مقام معظم رهبری در مسئله رسیدگی به مشکلات عمده استان قم تصویب ۲۵۷ پروژه عمرانی بود که پس از آن دستگاه‌های متولی با پیگیری مصوبات محوله علاوه بر اجرای این پروژه‌ها در امتداد آن پروژه‌های دیگری با محوریت دفتر مقام معظم رهبری و متعاقب آن دفتر ریاست جمهوری انجام شد و امروز استان قم با گذشت ۵ سال از سفر رهبر معظم انقلاب در راستای عمران و آبادانی شاهد اجرای ۷۱۵ پروژه در بخش‌های مختلف است.

اجرای ۷۱۵ پروژه عمرانی طی ۵ سال

در همین راستا سیدحسن رضوی با اشاره به اینکه تاکنون هزینه‌ای بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد تومان برای اجرای ۷۱۵ پروژه صرف شده است، اظهار داشت: منابع مالی در ردیف سفر مقام معظم رهبری از وزارتخانه‌ها، نهادهای ملی و استانی و بانک‌ها تأمین شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم با تاکید براینکه اجرای این پروژه‌ها تحول عظیمی برای استان به همراه داشته است, خاطرنشان کرد: در جریان اجرای پروژه‌های عمرانی در قالب سفر مقام معظم رهبری شهرداری با ۱۶۳ پروژه، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبری در قالب تأمین منابع ملی پروژه‌های مختلف ۱۰۰ پروژه، بنیاد مسکن با ۶۰ پروژه بیشترین آمار اجرای پروژه‌ها را عهده داشتند.

وی تصریح کرد: از ۷۱۵ پروژه‌ای که تاکنون انجام شده ۲۵۷ مورد ردیف سفر، ۱۰۴ مورد منابع استانی و مابقی تعهدات وزارتخانه‌ها در قالب ملی و تسهیلات بوده که از این میان بودجه‌های تخصیص یافته از ردیف سفر مقام معظم رهبری حدود ۴۰۰ میلیارد تومان که معادل اعتبارات سالیانه استان است به صورت ۱۰۰ درصد تأمین شده است.

رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان استان قم در سال ۸۹ با یادآوری محدود بودن امکانات دستگاه‌های دولتی اولویت بندی و پیگیری حل مشکلات قم را مورد تاکید قرار دادند و مسائلی همچون آب آشامیدنی، مناطق محروم، امکانات بهداشتی و درمانی بویژه در بخش زنان، صنایع دستی، آب کشاورزی و صنعت را از جمله مسائل اساسی شهر قم برشمردند.

ایشان همه مسئولان و خدمتگزاران را به گشاده رویی در برخورد با مردم توصیه کردند و فرمودند: برخورد صمیمانه و با آغوشی باز، با مردم از مهمترین وظایف مسئولان است.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم نگاه دفتر رهبر معظم انقلاب حل مشکلات شهری و پروژه‌هایی است که با اتمام آن‌ها قسمتی از مشکلات مردم حل شود.

پس از سفر به یادماندنی مقام معظم رهبری شهر قم جلوه‌ای دیگر از خدمت رسانی در راستای مسائل عمرانی را شاهد بود. به گونه‌ای که رویکرد نهادها و سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان نیز به سمت توسعه بیش از پیش استان رفت.

اجرای ۱۹ پروژه کلان عمرانی طی ۶ ماه نخست امسال

در همین راستا در ۶ ماهه نخست امسال ۱۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۷ میلیارد تومان به سرانجام رسید و در ادامه این روند نیز براساس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم اعتبارات استانی تخصیصی، مربوط به دفتر مقام معظم رهبری به صورت ۱۰۰درصد، دفتر ریاست جمهوری ۱۰۰ درصد، تخصیص استانی ۴۸ درصد، ملی- استانی ۱۰ و نیم درصد ابلاغ شده است.

آنچه بیش از پیش مورد تاکید کارشناسان و مسئولان اقتصادی استان و متولیان امر برنامه ریزی در قم مورد توجه است بحث مدیریت منابع در سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی است، چرا که به جهت شرایط خاص اقتصادی کشور و مشکلات اقتصادی بهترین راه پیش روی مسئولان در تمام استان‌ها بحث مدیریت منابع است تا براساس آن استان‌ها بتوانند امورات خود را با میزان اعتبارات تخصیص یافته اداره کنند.

حال کلان شهر قم که علاوه بر جمعیت ۱میلیون و ۲۰۰ هزار نفری خود سالانه پذیرای بیش از ۲۵ زائر و مسافر است در کنار تمام مباحث طرح شده برای جبران عقب ماندگی‌های متراکم و رسیدگی به مسائل کلان استان خواهان نگاه ویژه دولت در بحث اعتبارات است تا بتواند بیش از پیش در این زمینه گام بردارد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcc10q1.2bq1x8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما