چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : 4483
حجت‌الاسلام موسی‌پور:

مشکل ترافیک در قم نیازمند مدیریت است

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: مسوولان باید مدیریت ترافیک، آموزش عوامل و ارائه اطلاعات لازم به منظور رفع معضل ترافیک در شهر را در دستور کار خود قرار دهند.
مشکل ترافیک در قم نیازمند مدیریت است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرداری قم که در سازمان پایانه‌های مسافربری قم برگزار شد اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به پشتوانه حرکت و عزم مردم و رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید، از این‌رو مسوولان باید تلاش کنند، اقدامات انجام گرفته در سطح شهر در راستای رضایت مردم باشد.

وی ادامه داد: با تغییرات جدیدی که در شهرداری رخ داد، این نهاد روند رو به رشدی را دنبال می‌کند و رضایت مردم از عملکرد این نهاد رو به افزایش است.

استاندار قم عنوان کرد: اقدامات خوبی در استان قم در حال انجام است و اجرای پروژه‌های جدید چهره این شهر را تغییر و در مسیر رشد و پیشرفت قرار داده است.

موسی‌پور ترافیک را یکی از مشکلات مهم در کلانشهرها نام برد و خاطرنشان کرد: ترافیک برای تمام شهرهای بزرگ مشکل ایجاد کرده است و این امر در استان قم مضاعف است، چرا که با توجه به سکونت جمعیت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در این استان، جمعیت سیال فراوانی به عنوان زائر و مسافر به قم سفر می‌کنند که بار ترافیکی را افزایش می‌دهد.

به گفته وی، در گذشته معابر زیادی در شهر احداث نشده است، همچنین اقدامات لازم و جدی برای ساخت پارکینگ صورت نگرفته است.

استاندار قم با مهم خواندن اقداماتی که مشکلات مربوط به ترافیک را برطرف می‌سازد، عنوان کرد: پروژه مونوریل و مترو از جمله پروژه‌هایی هستند که تا میزان زیادی مشکل ترافیک درون شهری را برطرف می‌سازند.

موسی‌پور ابراز داشت: احداث بزرگراه‌ها و مواردی که مشکلات عبور و مرور شهری را برطرف کرده و مشکلات نقاط کور که گره ترافیکی در شهر ایجاد کرده بودند، از پروژه‌های شهرداری بوده که اجرایی شده و یا در دست اجرا است.

بهره‌برداری از پروژه میدان ۷۲ تن در نیمه نخست سال ۹۱
وی با بیان اینکه پروژه میدان ۷۲ تن از مهم‌ترین پروژه‌های شهری است که سال آینده در نیمه نخست سال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: میدان ۷۲ تن شلوغ‌ترین چهار ‌راه کشور بود که با اجرای طرح‌های مورد نظر عبور و مرور در آن تسهیل خواهد شد.

استاندار قم عنوان کرد: برطرف کردن گره ترافیکی تقاطع غیر هم‌سطح سه راهی خرمشهر و دیگر پروژه‌ها از قبیل طرح حرم ـ جمکران به منظور کاهش ترافیک در شهر اجرا می‌شود.

به گفته موسی‌پور، ترافیک درون قم تنها در هسته مرکزی شهر منحصر نمی‌شود بلکه تمام خیابان‌ها را شامل می‌شود و هدر رفت زمان و انرژی و نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

وی افزود: نیروی انتظامی و مسئولان شهرداری با ارائه طرح ترافیکی روشن و ساماندهی رفت و آمدها به روان‌سازی ترافیک کمک کنند.

استاندار قم خاطرنشان کرد: مدیریت ترافیک و آموزش عوامل ترافیکی و ارائه اطلاعات لازم به منظور رفع این معضل در شهر باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

موسی‌پور با اشاره به کلنگ‌زنی پروژه‌های شهرداری عنوان داشت: پروژه‌های افتتاح شده به روان‌سازی ترافیک کمک خواهد کرد که از جمله آن پروژه پل جمهوری است که علاوه بر کاهش ترافیک شهری به عمران و آبادی مناطق محروم نیز کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به طرح‌های افتتاحی پایانه مرکزی سازمان پایانه‌های مسافربری قم تصریح کرد: طرح‌هایی از قبیل توسعه ۱۵ هکتاری پایانه و نصب دیوار پیش ساخته تا اتوبان قم ـ تهران، احداث بلوار دسترسی از اتوبان قم ـ تهران به پایانه و اجرای پروژه روشنایی این بلوار به تسهیل در ترافیک کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdca.anyk49nye5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما