شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : 3426
مدیر مرکز تحقیقات ریحانه‌النبی:

حرکت جدی برای ریشه‌کنی بدحجابی صورت نمی‌گیرد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی ریحانه‌النبی گفت: 26 دستگاه دولتی موظف به حجاب و اصلاح بدحجابی در کشور هستند ولی متاسفانه بسیاری از دستگاه‌ها به وظیفه خود عمل نکرده و ما حرکت جدی در زمینه ترویج مسئله حجاب شاهد نیستیم.
حرکت جدی برای ریشه‌کنی بدحجابی صورت نمی‌گیرد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدمهدی ابراهیم‌پور پیش از ظهر امروز با اشاره به ۱۷ دی سالروز صدور فرمان کشف حجاب از سوی رضاخان اظهار کرد: ۱۷ دی آغاز یک تفکر ضد دینی، ضد فرهنگی و ضد ایرانی بود که از انگلیس نشأت گرفت و رضاخان مجری اجرای این طرح بود.

وی خاطرنشان کرد: این حرکت با فرهنگ اسلامی و ایرانی در تضاد بود چرا که پیش از آنکه اسلام وارد ایران شود، ایرانیان محجبه بودند و حجاب برتر را رعایت می‌کردند.

مدیر مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی ریحانه‌النبی با اشاره به نگرانی و دغدغه در بحث ۱۷ دی گفت: تفکر رضاخانی و کشف حجاب امکان دارد در هر دورانی مطرح شود و این امر خطر دوران رضاخان را خواهد داشت بنابراین لازم است همه نسبت به این تفکر حساس باشند.

وی خاطرنشان کرد: تفکر کشف حجاب در دوران رضاخان توسط چماق صورت گرفت ولی در دوران کنونی با توجه به امکانات موجود در دنیا به طور طبیعی تفکر غرب که تفکر رضاخان است سعی می‌کند با ابزار جدید و تهاجم فرهنگی به سراغ کشورهای اسلامی بیاید و مسئله کشف حجاب را پیگیری کند.

ابراهیم‌پور عنوان داشت: اگر تصور کنیم که رژیم رضاخان نابود شده و تفکر کشف حجاب از بین رفته، اشتباه است و باید همیشه کسانی که به دنبال ترویج فرهنگ اسلام و حجاب اسلامی هستند در میدان باشند و اجازه ندهند اعتقاد کشف حجاب در کشور شکل بگیرد.

وی با اشاره به حرکت‌های ضد فرهنگی گفت: برخی از افراد که مسئولیتی در کشور داشتند، تفکر خطرناکی از طریق ترویج مجله در کشور آغاز کردند که این موضوع بازتاب‌های فراوانی مانند اعتراض علما و مراجع را به همراه داشت که این امر، تفکر اشتباهی است که امکان دارد در هر دورانی شکل بگیرد و باید مواظب این تفکرات باشیم.

مدیر مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی ریحانه‌النبی خاطرنشان کرد: همچنان که در رژیم گذشته حکومت و دولت حاکم عامل اصلی کشف حجاب بود، در دوران کنونی حکومت اسلامی نقش بسیار تاثیرگذاری در ترویج حجاب و از بین بردن پدیده بی‌حجابی در کشور دارد.

وی با بیان اینکه حکومت نقش اصلی و اساسی در ترویج مسئله حجاب و زمینه‌سازی برای فعالیت‌های فرهنگی حجاب دارد، گفت: نباید تنها به دنبال برخورد با مسئله بدحجابی باشیم، ساختن زمینه‌های فرهنگی، آموزشی و ایجاد فرصت‌هایی که بتوان مسئله حجاب را ترویج داد از مسائل مهمی بوده که دولت موظف است نسبت به این مسئله تلاش کند.

ابراهیم‌پور ادامه داد: علاوه بر فعالیت‌های دولت و دستگاه‌های دولتی، موسسات فرهنگی می‌توانند نقش تاثیرگذاری در امر حجاب داشته باشند.

وی تصریح کرد: ۲۶ دستگاه دولتی موظف به حجاب و اصلاح بدحجابی در کشور هستند ولی متاسفانه بسیاری از دستگاه‌ها به وظیفه خود عمل نکرده و ما حرکت جدی در زمینه ترویج مسئله حجاب و از بین بردن پدیده بدحجابی شاهد نیستیم.

مدیر مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی ریحانه‌النبی بیان داشت: اگر دولت با برنامه‌های اصولی و بنیادین و جدای از مسائل سیاسی به مسئله حجاب با نگاه فرهنگی بپردازد به طور طبیعی می‌تواند وضعیت حجاب را بهبود بخشد.

وی یادآور شد: متاسفانه این نگاه در برخی مواقع مشاهده نمی‌شود و موسسات فرهنگی که می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند در انزوای کامل هستند و فعالیت‌هایی که باید انجام دهند، توانایی آنها به دلیل مشکلات فراوان از جمله پشتیبانی‌های مالی نمی‌تواند در خدمت فرهنگ باشد.

ابراهیم‌پور با بیان اینکه اکنون هیچ دستگاهی متولی ساماندهی موسسات فرهنگی نیست، گفت: هر موسسه فرهنگی که بخواهد وضعیت حجاب و مسائل فرهنگی را پیگیری کند، بحث پشتیبانی مالی مهم‌ترین دغدغه آن محسوب می‌شود که این امر وضعیت را برای دستگاه‌های مسئول سخت و مشکل می‌کند.

وی ضمن تشکر از حرکت مناسب دولت و وزارت علوم از تاسیس دانشگاه تک جنسیتی بیان داشت: این امر حرکت اصولی، مبنایی و موفقی است.

مدیر مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی ریحانه‌النبی خاطرنشان کرد: کسانی‌که به دانشگاه تک جنسیتی نگاه انتقادی دارند یا کارشناس نیستند یا مغرض هستند و امیدواریم اظهار نظر نکنند چرا که این پیشنهادات به فعالیت‌های مثبت آسیب می‌رساند.

وی با اشاره به فضای انتخاباتی آینده ابراز امیدواری کرد: نامزدهای انتخاباتی برای جذب آرای بیشتر به دنبال دامن زدن به پدیده بدحجابی و اختلاط‌های دختر و پسر با استفاده از غرایض جوانان نباشند چرا که مسند چهار ساله خدمت به مردم از راه نامشروع توجیهی ندارد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcg.x9wrak9t3pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما