يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : 34294
منبع : قم نگار
مدیرکل بهزیستی استان قم خبرداد:

رونمایی از کارت شناسایی هوشمند هویت معلولان((آی سی اف))

قم نيوز : قم نگار: کارت شناسایی هویت معلولان معروف به کارت «آی سی اف» به صورت کشوری در قم نیز رونمایی شد
رونمایی از کارت شناسایی هوشمند هویت معلولان((آی سی اف))
به گزارش قم نگار، دکتر رضا سلیقه در جلسه شورای معاونین که در اداره کل بهزیستی برگزار گردید، از صدور کارت شناسایی هویت معلولان معروف به کارت «آی سی اف» برای اولین بار در قم همزمان با کشور خبر داد.

مدیرکل بهزیستی ،با اشاره به مزایای این کارت که برای تمام معلولان استان صادر خواهد شد، افزود: اطلاعات شخصی معلولان، نوع و شدت معلولیت معلولان و کمک‌های مورد نیاز آنان بر اساس استانداردهای بین‌المللی و جهانی در این کارت مشخص شده است که مورد تایید سازمان‌های حقوقی و حمایت از حقوق معلولان است و با استفاده از این کارت بسیاری از مشکلات مربوط به اجرای برنامه‌ها و قراردادن امکانات در اختیار معلولان برای بهزیستی تسهیل می‌شود.

وی افزود: کارت هوشمند «آی سی اف»، سازمان بهزیستی کشور را برای طبقه‌بندی معلولان کمک می‌کند و نوع معلولیت توسط گروه پزشکی و روان‌شناسی مشخص می‌شود.

سلیقه عنوان کرد: با استفاده از این کارت معلولان می‌توانند در کشورهایی که به معلولان خدمات می‌دهند خدمات دریافت کنند که از جمله این کشورها تمام کشورهای اروپایی، کره جنوبی و ژاپن هستند و دیگر کشورها در آینده نزدیک این سیستم را راه‌اندازی می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی در ادامه گفت: در ابتدای شروع طرح برای ۱۰۰۰ نفر از معلولین تحت پوشش بهزیستی صادر گردیده که در آینده ای نزدیک برای همه ی معلولان استان صادرخواهد شد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcba5bf.rhba9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما