دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۰۲
کد مطلب : 34308
منبع : پایگاه خبری پلیس
رئیس پلیس آگاهی قم خبر داد

دستگیری جاعل حرفه‌ای اسکناس‌های ۱۰۰دلاری در قم

قم نيوز : قم نگار: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای به اتهام جعل اسکناس‌های ۱۰۰دلاری و درهم به مبلغ حدود ۱۳۰میلیون ریال در این استان خبر داد.
دستگیری جاعل حرفه‌ای اسکناس‌های ۱۰۰دلاری در قم
به گزارش قم نگار، احمدکرمی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر توزیع اسکناس‌های جعلی توسط فردی تبعه خارجی بلافاصله پس از بررسی موضوع شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار مأموران آگاهی استان قرار گرفت.

وی گفت: پس از مدتی متهم مذکور هنگام تبدیل دلارهای جعلی به ریال در یک صرافی شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان افزود: در بازرسی از وی ۲۲ قطعه اسکناس۱۰۰دلاری و همچنین مبلغ قابل توجهی درهم عراق کشف و ضبط شد که در تحقیقات مأموران به جعل اسکناس‌های ۱۰۰ دلاری و درهم به مبلغ حدود ۱۳۰میلیون ریال اعتراف کرد.

وی افزود: متهم برای خرج پول‌های تقلبی با مراجعه به فروشگاه‌ها و مسافرخانه‌ها به ویژه اماکن اقامتی بیان می‌کرد که رئیس کاروان زیارتی یکی از کشورهای همسایه است و یک اتوبوس زائر همراه وی هستند و برای اینکه مسافران از مغازه و یا آن محل اقامتی استفاده کنند باید با راننده اتوبوس تسویه حساب کرده و لازم است اسکناس‌های دلار و درهم را به ریال تبدیل کند.

کرمی گفت: همین موضوع موجب برانگیخته شدن طمع مالباختگان شده و نامبرده با این روش، پول‌های جعلی را خرج و متواری می‌شد.

این مسئول اضافه کرد: سپس در استعلام از کارشناسان بانک مرکزی عنوان داشتند دلارها به طرز بسیار ماهرانه‌ای مورد جعل قرار گرفته به طوری که از ۹ فاکتور امنیتی اسکناس‌ها هفت فاکتور را رعایت کرده و تنها فاقد دو فاکتور امنیتی است.

رئیس پلیس آگاهی استان قم ادامه داد: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شده و با قرار قانونی روانه زندان شد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdch6xnx.23nkvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما