يکشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب : 3465
مسوول بسیج دانشجویی استان قم عنوان کرد:

قیام 19 دی نشان‌دهنده عرق دینی مردم قم

قم نيوز : قم نیوز: مسوول بسیج دانشجویی استان قم گفت: قیام 19 دی آشکار کننده عرق ملی و دینی مردم قم است و نشان می‌دهد این مردم در طول تاریخ در مقابل هرگونه توهین به مرجعیت و جایگاه رهبری جامعه حساس هستند.
قیام 19 دی نشان‌دهنده عرق دینی مردم قم
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل ملاحسنی امروز ضمن گرامیداشت یاد شهدای ۱۹ دی ۵۶ اظهار کرد: شهیدان قیام ۱۹ دی با نثار خون خود به حرکت انقلاب سرعت بیشتری بخشیدند.

وی ادامه داد: ۱۹ دی یک نقطه عطف در تاریخ کشور ما است و جهش فوق‌العاده در روند وقایع شکل‌گیری انقلاب اسلامی به حساب می‌آید.

مسوول بسیج دانشجویی استان قم ابراز داشت: حرکت مردم در ۱۹ دی نشان داد که مردم قم همواره در راه دفاع از انقلاب پیشرو بوده و با ولایت‌مداری و فداکاری این حرکت را به پیش برده‌اند.

وی افزود: این قیام همچنین نشان‌ دهنده نقش مرجعیت و روحانیت در شکل‌گیری حرکت‌های اجتماعی در جامعه اسلامی ماست.

ملاحسنی افزود: قیام ۱۹ دی آشکار کننده عرق ملی و دینی مردم قم است و نشان می‌دهد این مردم در طول تاریخ در مقابل هرگونه توهین به مرجعیت و جایگاه رهبری جامعه حساس هستند و اجازه نمی‌دهند دیگران مقدسات آنها را سبک بشمارند.

وی گفت: مردم قم در ۱۹ دی با روشنگری روحانی در پاسخ به توهین به امام خمینی(ره) خروشیدند و طولی نکشید این حرکت و اعتراض به شهرهای دیگر نیز کشیده شد.

مسوول بسیج دانشجویی استان قم اظهار داشت: حرکت مردم قم زمینه‌ساز یک قیام ملی در سراسر کشور شد که پایه‌های حکومت پهلوی را متزلزل کرد و نظام سلطنتی دو هزار و ۵۰۰ ساله را سرنگون ساخت.

وی عنوان کرد: رژیم پهلوی با وجود سرکوب مردم در ۱۹ دی نتوانست این آتش خشمی که در مردم افروخته بود را خاموش کند و این روز سرآغاز سلسله مبارزاتی در مردم شد که در نهایت پیروزی انقلاب را به ارمغان آورد.

ملاحسنی اضافه کرد: حماسه ۱۹ دی به عنوان یک برگ زرین در تاریخ انقلاب اسلامی همواره در خاطره ملت ایران خواهد ماند.

وی عنوان داشت: مردم قم در جریان این حماسه پیشتازی خود را در شجاعت و ایستادگی در شرایطی که به خاطر خفقان رژیم پهلوی کسی جرات مبارزه علیه این رژیم را نداشت، نشان دادند؛ همانطور که سال‌ها بعد در جنگ تحمیلی نیز این مردم با رشادت‌ها و ایثاری که داشتند، نقش پررنگی در پیروزی ملت ایران ایفا کردند.

مسوول بسیج دانشجویی استان قم تصریح کرد: مردم قم نشان دادند در هر شرایطی که نظام به آنها نیاز داشته باشد، در صف نخست قرار دارند.

وی با بیان اینکه گذشته می‌تواند مسیر آینده ما را مشخص کند، گفت: این حوادث نشان می‌دهد که باید با حفظ این سرمایه‌های اجتماعی، از آنها برای کنترل تهدیدات و پیشرفت و تعالی کشور استفاده کرد.

ملاحسنی ابراز داشت: جوان‌های امروز هم باید با حفظ ارزش‌هایی که سال‌ها توسط این مردم شکل‌گرفته و گسترش یافته در مقابل تهدیداتی که امروز کشور ما را مورد هجوم قرار داده است، بایستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز هم که انقلاب اسلامی در شرایط حساسی قرار گرفته جوانان باید مانند جوانان ابتدای انقلاب در صحنه باشند و در زیر پرچم ولایت برای سعادت کشور گام بردارند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcj.metfuqexisfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما