سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : 34841
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران:

پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) مانور بزرگ ظهور است

قم نيوز : قم نگار: معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: پیاده‌روی با شکوه شیعیان در اربعین حسینی(ع) به سمت کربلا در حقیقت مانور و مقدمه ظهور است.
پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) مانور بزرگ ظهور است
به گزارش قم نگار، حجت الاسلام علیرضا تکیه‌ای شامگاه دوشنبه، در موکب مسجد مقدس جمکران در کربلای معلی با اشاره به استقبال چشمگیر شیعیان، مراسم پیاده روی اربعین را جریان برانگیخته آسمانی عنوان کرد.

وی بیان داشت: خون خواهی از مصیبت‌های سیدالشهدا(ع) طالبی دارد که غیر از امام زمان(عج) شأنیت و جایگاه آن را ندارد و همانگونه که اگر قرار است بدن امام را معصوم غسل و دفن کند، قداست خون خواهی امام نیز جایگاه بسیار بالایی دارد که باید تنها از سوی امام معصوم انجام شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران، بیان داشت: در زیارت عاشورا نیز ما از خداوند طلب می‌کنم که ما را از خون خواهان سیدالشهدا(ع) و همراه با امام زمان(عج) قرار دهد که در این راستا ملتزم شدن به راه و رسم امام و سازوکاری که آن حضرت می‌خواهد بسیار مهم است.

ثبت اربعین حسینی برای جهان اسلام و تشییع بسیار مهم است

وی در ادامه عنوان داشت: ثبت اربعین حسینی(ع) برای جهان اسلام و تشییع بسیار مهم است و سنت خداوند نیز بر آن است که دین خود را بر تمام عالم حاکم کند و در واقع این وعده تخلف ناپذیر الهی است تا بشریت از قید اسارت آزاد شود.

حجت الاسلام تکیه‌ای، افزود: امام حسین(ع) دستمایه انقلاب جهانی است و خون خواه واقعی ایشان کسی جز امام زمان(عج) نیست و در این مسیر کنگره عظیم اربعین نیز می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد.

وی گفت: زیارت اربعین امروز از جمله بزرگ‌ترین رویدادهای مکتب تشییع است که از امام حسن عسکری(ع) به ما به ارث رسیده چرا که ایشان فرمودند علائم مومن ۵ چیز است که یکی از آن‌ها زیارت اربعین است و به همین دلیل امروز شاهد حضور میلیونی عاشقان و ارادتمندان به اباعبدالله الحسین(ع) هستیم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران، تصریح کرد: پیاده روی اربعین حسینی در حقیقت مانور و مقدمه ظهور است و به دلیل استقبال گسترده شیعیان از این رویداد و همچنین عدم گنجایش شهر کربلا و مسیرهای منتهی به این شهر آیت الله سیستانی فتوا داده‌اند که زیارت اربعین مختص به روز اربعین نیست و این ایام را نیز شامل می‌شود.

حجت الاسلام تکیه‌ای، با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در راستای برپایی موکب مسجد مقدس جمکران در مسیر پیاده روی اربعین حسینی(ع) از نجف به کربلا اظهار داشت: این سال اولی است که مسجد جمکران مبادرت به راه اندازی موکب کرده و امیدواریم در سال‌های آینده با امکانات و تشکیلات وسیع‌تری در خدمت زائران اباعبدالله(ع) باشیم.

وی افزود: اتفاقاتی که امروز در کشورهای خاورمیانه در حال رخ دادن است و جبهه استکبار رو به انزوا رفته نشان از نزدیکی ظهور مهدی فاطمه(عج) دارد و این پیاده روی اربعین نیز می‌تواند منتظران ظهور را بیش از پیش آماده کند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcjvoet.uqexxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما