دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : 3492
در حرم حضرت معصومه؛

مراسم بزرگداشت شهدای 19 دی برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 19 دی با حضور مردم مومن و ولایتمدار قم در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.
مراسم بزرگداشت شهدای 19 دی برگزار شد
به گزارش قم نیوز، مراسم بزرگداشت حماسه شهدای تاریخ ساز ۱۹ دی یکشنبه شب همزمان با اقامه فریضه نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

بنا بر این گزارش حجت الاسلام سید حسین حسینی در این مراسم در سخنانی سابقه مردم قم را در دفاع از اسلام و تشیع سابقه‌ای قدمت دار و درخشان دانست و گفت: قداست شهر قم به سبب وجود کریمه اهل‌بیت، فاطمه معصومه(س) است و مردم قم پیش از ورود حضرت نیز در دینداری و دفاع از اسلام و تشیع مشهور بودند و در روایات متعددی از ائمه(ع) به ویژگی‌های شهر قم اشاره شده است.

وی افزود: در این شهر علما و محدثین بزرگی برای خدمت به اسلام تربیت یافتند و آنها نیز شاگردان بزرگی را در این امر تربیت کردند و ما امروز هر چه داریم حاصل زحمات این بزرگواران است که تعداد زیادی از آنها در این شهر مقدس مدفون هستند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه به معرفی چندتن از علما و محدثینی که در قم مدفون هستند پرداخت و خدمات آنها را به اسلام و تشیع بسیار ارزشمند و اثر گذار دانست و گفت: ما همواره باید قدردان زحمات این بزرگواران باشیم، چرا که اکثر آنها با شرایط سخت و بدون در اختیار داشتن کوچک‌ترین امکانات و زحمت فراوان در راستای حفظ و دفاع از دین مبین اسلام قدم برداشتند و وظیفه ما این است که با تمام توان در حفظ و نگهداری از زحمات آنها کوشا باشیم.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcj.hetfuqex8sfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما