يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 35001
مدیر درمان تامین اجتماعی قم:

۷۰۰ هزار نفر از مردم قم تحت پوشش درمانی تامین اجتماعی قرار دارند

قم نيوز : قم نگار: مدیر درمان تامین اجتماعی قم با اشاره به پوشش ۷۰۰ هزار نفری مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قم، از ۸۰۰ هزار بار مراجعه بیمه شدگان به مراکز درمانی قم خبر داد.
۷۰۰ هزار نفر از مردم قم تحت پوشش درمانی تامین اجتماعی قرار دارند
به گزارش قم نگار، داوود علی‌محمدی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی در استان قم ۷۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است، اظهار داشت: مدیریت درمان تامین اجتماعی از طریق بیش از ۸۰۰ مرکز درمانی و تشخیصی به بیمه شدگان خدمات درمانی ارائه می‌دهد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم تامین اجتماعی خدمات درمانی را به دو شیوه درمان مستقیم و درمان غیرمستقیم انجام می‌دهد، افزود: تامین اجتماعی در بخش درمان غیرمستقیم هم از طریق عقد قرارداد بابیش از ۸۰۰ مرکز درمانی و تشخیصی به بیمه شدگان خدمات ارائه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تمام خدمات درمانی در مراکز درمانی تامین اجتماعی رایگان است و در مراکز طرف قرارداد نیز تامین اجتماعی باپرداخت ۹۰ درصد هزینه بستری و ۷۰ درصد هزینه سرپایی به بیمه شدگان خدمات درمانی ارائه می‌کند.

علی محمدی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخست امسال بیمه شدگان تامین اجتماعی نزدیک به ۸۰۰ هزار بار به مراکز تامین اجتماعی برای دریافت خدمات درمانی مراجعه کرده‌اند، افزود: از این تعداد بیش از ۱۱۰ هزار بار برای دریافت خدمات درمانی به پزشکان عمومی و متخصص و بیش از ۴۰۸ هزار بار به بخش‌های پارا کلینیک ارجاع داده شدند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم عنوان کرد: در راستای تکریم ارباب رجوع و کاهش ازدحام افراد در مراکز درمانی، همه مراکز درمانی تامین اجتماعی از طریق سیستم پذیرش تلفنی به بیمارن نوبت دهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای بخش درمان تامین اجتماعی ۲۷۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته است، تصریح کرد: از این میزان ۲۳۰ میلیارد تومان به درمان غیرمستقیم اختصاص دارد که با توجه به تقاضای بالا بیمه شدگان تامین اجتماعی ظرفیت ارائه خدمت در بخش درمان مستقیم محدودیت دارد و به همین دلیل به درمان غیرمستقیم ارجاع داده می‌شوند.

علی محمدی تصریح کرد: تامین اجتماعی در بخش درمان مستقیم از طریق ۴ مرکز درمانی شامل بیمارستان امام رضا (ع)، پلی کلینیک بوعلی، دی کلینیک دکتر غرضی، و پلی کلینیک ۲۲ بهمن به ارائه خدمت می‌پردازد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم با بیان اینکه مدیریت درمان تامین اجتماعی به منظور تکریم ارباب رجوع سیستم نوبت دهی تلفنی را راه اندازی کرده است، خاطرنشان کرد: تائید اینترنتی نسخ نیز در خدمات غیرمستقیم راه اندازی شده است که در ۶ ماه اول سال ۹۴ بیش از ۴۵ هزار نسخه از طریق اینترنت تائید شده است که منجر به کاهش مراجعه حضوری به دفا‌تر اسناد پزشکی شده است.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی در خصوص ارائه خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج که شامل هموفیلی، تالاسمی و دیالیزی می‌شوند پوشش بالای ۹۰ درصدی را دارد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcizuap.t1awu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما