دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۳
کد مطلب : 36415
منبع : روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قم
مدیرکل بهزیستی قم:

امنیت پایدار بدون توجه به رویکرد اجتماعی و مشارکت همگان بدست نمی آید

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: امنیت پایدار بدون توجه به رویکرد اجتماعی و مشارکت همگان بدست نمی آید.
امنیت پایدار بدون توجه به رویکرد اجتماعی و مشارکت همگان بدست نمی آید
به گزارش قم نیوز، رضا سلیقه در دیدار رئیس پلیس آگاهی قم، آرامش را بزرگترین هدیه در جامعه دانست و افزود: با توجه به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب، همراهی و همدلی دستگاه های مرتبط و مردم منجر به برقراری آرامش هر چه بیشتر در جامعه می شود.

وی ادامه داد: همراهی و توجه مسئولان در اجرای برنامه های اجتماعی تاثیر مثبت در رفاه و آسایش افراد جامعه دارد و ورود به مسائل اجتماعی، یکی از اولویت های کاری بهزیستی است.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی و پلیس آگاهی ضامن حفظ، حراست و شرافت نظام مقدس جمهوری اسلامی است، از همکاری بسیار نزدیک پلیس آگاهی، در زمینه پیشگیری از جرایم، به خصوص اعتیاد و آسیب های اجتماعی قدردانی کرد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم نیز در این دیدار گفت: آسیب های خانوادگی و اجتماعی از اولین پیامدهای مخرب معضل اجتماعی است؛ آسیبی که می تواند بهداشت روانی فرد و جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.

سرهنگ احمد کرمی با بیان اینکه در این میان پدیده خانه گریزی زنان و دختران نمود و تاثیر منفی بیشتری در جامعه دارد، افزود: این افراد به عنوان سوژه های آسان طعمه افراد سودجو شده، در ابتدا قربانی جرم می شوند و در ادامه به عنوان مجرم در جامعه فعالیت می کنند.

وی گفت: کودکان به دلیل وضعیت جسمانی، نداشتن قوه تشخیص و تمییز کافی ممکن است توسط افراد فرصت طلب، طعمه قرار گیرند و به مراقبت بیشتری نیاز دارند.

وی با اشاره به اینکه باید به موضوع اغفال دختران و زنان نیز توجه بیشتری شود، گفت: این افراد گاهی فریب خورده و با وعده واهی کار و ازدواج، خانواده خود را ترک می کنند و بدون داشتن هدف یا مکان مشخص در شهرها رها می شوند که متاسفانه در همان ساعات اولیه طعمه افراد سودجو شده و پیامدهای جبران ناپذیری برای آن ها دارد که لازم است در این زمینه آگاهی بخشی صورت گیرد.

کرمی در پایان تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که اجرای طرح های اجتماعی باید با یک باور و اندیشه دنبال شود و نیروی انتظامی همانند دوره های گذشته آماده هر گونه همکاری با بهزیستی در زمینه پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی است.

انتهای پیام /۱۳۷
https://qomnews.ir/vdciw5ap.t1aqz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما