جمعه ۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : 36527
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

مصلای قدس با برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب بازگشایی می شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: در روزهای آینده با بازگشایی مصلای قدس ،نمایشگاه بزرگ کتاب این استان برپا می شود.
مصلای قدس با برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب بازگشایی می شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی پنجشنبه شب در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره فیلم، عکس و فیلمنامه استان قم در تالار شهید آوینی، با تشکر از حمایت های استاندار از حوزه فرهنگ و هنر ابراز امیدواری کرد که نمایشگاه بیش از پیش در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی موثر باشد.
وی در ادامه با اشاره به پیشرفت فیزیکی ساخت تالار مرکزی شهر گفت: در یک ماه اخیر بیش از ۱۰ جلسه کاری توسط استاندار و معاونان استاندار در رابطه با افتتاح تالار مرکزی شهر برگزار شد، این تالار دارای سه سالن بزرگ و مناسب به همراه یک سالن روباز برای اجرای هنرهای نمایشی است که هدیه ای می باشد که تقدیم اهالی فرهنگ و هنر استان می شود.
عملیات اجرایی تالار مرکزی شهر سال ۱۳۸۸ آغاز شد؛ این بنا در زمینی نزدیک به هشت هزار مترمربع و زیربنای ۱۱ هزار مترمربع مساحت دارد و با اعتبارات ملی در حال ساخت است؛ این تالار دارای بخش هایی همچون دو سالن ۶۵۰ نفره و ۲۲۰ نفره آمفی تئاتر، سالن تمرین تئاتر و سالن اجرای تعزیه است که در سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی افزود: از استاندار و مسئولان استان تقاضا می کنم که به استعدادهای فراوان، پویا و تلاشگر هنر در استان توجه بیشتری داشته باشند و ان شاءالله سال ۹۵ سال اختصاص بودجه ها برای هنرمندان استان در کنار ایجاد ظرفیت های فیزیکی که در تاریخ فرهنگ و هنر استان بی نظیر است، باشد.
وی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به فعالیت ۳۰ ساله انجمن سینمای جوانان دفتر استان قم اظهار کرد: در این مدت انجمن مذکور توانسته است هنرمندان بسیاری را در رشته های گوناگون سینما همچون؛ کارگردانی و بازیگری علاوه در این استان به سینمای ایران معرفی کند و این ثمره کوشش های دست اندرکاران این انجمن است.
دانشی، کارنامه انجمن سینمای جوانان دفتر قم را کارنامه درخشانی دانست و گفت: در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز به این حوزه بسیار اهمیت داده ایم و همه تلاش و کوشش خود را به کار گرفتیم تا این جشنواره به خوبی برگزار شود.
وی با اشاره به تلاش های معاونت هنری این اداره کل و انجمن های سینمای جوان و عکس قم در برگزاری جشنواره مذکور گفت: شرکت ۵۰۰ قطعه عکس، ۱۵۰ فیلم و ۷۷ فیلمنامه در این جشنواره نشانه خوبی از تلاش ها و استقبال هنرمندان استان از این رویداد هنری است.
وی با بیان اینکه آهنگ رو به رشد در این عرصه همچنان ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: ان شاءالله شما هنرمندان با تلاش خود آثار فاخری را به جامعه هنری کشور عرضه می کنید و امیدواریم که ما هم بتوانیم با کمک های بیشتر به وظیفه خود را در قبال این همه ذوق، علاقه و پشتکار شما هنرمندان ایفا کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم پیشنهاد داد که انجمن سینمای جوانان دفتر استان جشن ۳۰ سالگی خود را برگزار کند تا اهالی فرهنگ وهنر بیشتر با ثمره ها و تلاش های این انجمن آشنا شوند.
وی همچنین با اشاره به شرکت هنرمندان مطرح کشور مانند مجید مجیدی و جواد افشار در دو رویداد مهم هنری قم جشنواره های ملی فیلم اشراق و هفدهمین جشنواره فیلم، عکس و فیلمنامه استان گفت: حضور این هنرمندان می تواند الهام بخش برای جوان ترها باشد و نیز موجب تشویق هنرمندان قم در کارهای پیش رو شود.
وی با قدردانی و سپاسگزاری از مسئولان انجمن سینمای جوانان ایران در همکاری با اهالی فرهنگ و هنر قم درخواست کرد تا به استعدادهای درخشان این استان توجه بیشتری به ویژه در تولید آثار داشته باشند تا هنرمندان قم بتوانند در عرصه های ملی و بین المللی بدرخشند و شاهد شکوفایی و بالندگی این استعدادها باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تاکید کرد: تمام تلاش ما برای ترقی و تعالی هنر فاخر فیلم و عکس استان است که امیدواریم بتوانیم خدمت کنیم تا طرح های بزرگ تر از آثارهنرمندان استان در عرصه فیلم در سطح کشور بدرخشند.
وی دربخش دیگر سخنان خود با اشاره به استقبال خوب مردم استان از نمایش «قصه تاج عروس، خاله و خروس» به کارگردانی احمد سلیمانی گفت: حدود ۱۲ هزار تن در طی یک ماه، با خرید بلیت به تماشای این نمایش نشستند.
آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره فیلم، عکس و فیلمنامه قم در تالار مجتمع فرهنگی هنری شهید سید مرتضی آوینی قم با حضور سید مهدی صادقی استاندار، فرید فرخنده کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، محسن ربانی مدیرکل کانون پرورش فکری استان، سید رسول موسوی نژادیان سرپرست سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری، وحید فرجی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و اهالی فرهنگ و هنر استان قم برگزار و از برگزیدگان این جشنواه در به سه بخش عکس، فیلم و فیلمنامه تقدیر شد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdccmpq1.2bqei8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما