سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : 36642
رئیس دانشگاه پیام نور قم:

تاسیس مجتمع فرهنگی دانشگاه پیام نور زمینه‌ساز رشد علمی و اخلاقی دانشجویان می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه پیام نور قم از تلاش برای تاسیس یک مجتمع فرهنگی خبر داد و بر اهتمام ویژه مسئولان این دانشگاه نسبت به توسعه فعالیت‌های فرهنگی تاکید کرد.
تاسیس مجتمع فرهنگی دانشگاه پیام نور زمینه‌ساز رشد علمی و اخلاقی دانشجویان می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمدعلی قره گفت: با توجه به تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور قم، این دانشگاه باید دارای یک نمازخانه مناسب و مجتمع فرهنگی ورزشی باشد.

وی افزود: برنامه بازسازی سالن ورزشی این دانشگاه به خوبی پیش می‌رود و عملیات محوطه‌سازی و نصب تجهیزات سیستم هواساز انجام شده‌ است.

رئیس دانشگاه پیام نور قم از تاسیس مجتمع فرهنگی دانشگاه پیام نور قم در سال ۹۵ خبر داد و گفت: در پی تاسیس یک مجتمع فرهنگی برای دانشگاه هستیم تا فضایی مناسب برای فعالیت‌های انجمن‌های فرهنگی هنری دانشجویان فراهم شود.

وی اظهار کرد: با توجه به کاهش تعداد دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور کشور احتمال کاهش بودجه این دانشگاه در سال آینده وجود دارد اما ما با تلاش برای جذب بودجه از ارگان‌های مختلف در حال پیگیری همه برنامه‌های عمرانی و فرهنگی هستیم.

قره از تاثیر کاهش دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور کشور بر رشته‌های تحصیلی این دانشگاه خبر داد و گفت: کاهش متقاضیان ورود به دانشگاه‌های پیام نور کشور سبب حذف و ادغام برخی از رشته‌های تحصیلی شده است که البته چنین رخدادی در قم اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: برنامه ما برای کاهش یا افزایش رشته‌ها به تعداد متقاضیان بستگی دارد و نگاه انعطاف‌پذیری نسبت به این مسئله داریم به همین دلیل در حال تلاش برای افزودن مقطع کارشناسی ارشد برای برخی از رشته‌ها همچون تربیت‌بدنی هستیم.

رئیس دانشگاه پیام نور قم با بیان اینکه توجه ویژه‌ای نسبت به فعالیت‌های فرهنگی داریم تاکید کرد: در استان قم نه تنها دانشگاه‌ها بلکه تمام ارگان‌ها و مراکز باید به تقویت جنبه فرهنگی خود بپردازند به همین دلیل ما تلاش می‌کنیم فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه را برفعالیت‌های علمی مسلط کنیم.

وی فرهنگ را بسترساز رشد علمی دانست و اظهار کرد: علمی که همراه با فرهنگ و معرفت دینی نباشد به ساخت بمب اتم می‌انجامد بنابراین باید با پیگیری فعالیت‌های فرهنگی، رشد اخلاقی را همگام با رشد علمی پیش ببریم.

قره تصریح کرد: با توجه به آیه‌های قرآن کریم، وظیفه همه پیامبران الهی تربیت اخلاقی مردم در کنار تربیت علمی بوده است و ما نیز با پیروی از سیره پیامبران به دنبال رشد علمی و معنوی دانشجویان هستیم.

رئیس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه علمی که با فرهنگ دینی همراه نباشد، سقوط‌آور است، گفت: تحریم‌های ظالمانه‌، ابتکار دولت آمریکا نبودند بلکه همه برنامه‌ریزی‌شان توسط دانشمندان آمریکایی صورت گرفت و دولت‌ها فقط اجراکننده بودند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcauine.49niy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما