چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : 38452
آیت الله نوری همدانی:

امنیت و عزت حجاج ایرانی خط قرمز نظام است/ عربستان سابقه خوبی در برقراری امنیت حج ندارد

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله نوری همدانی با اشاره به بی کفایتی دولت عربستان در مسئله حج گفت: باید ببینیم ابتدا عزت حجاج می شود یا نه و این خط قرمز و شرط ما است.
امنیت و عزت حجاج ایرانی خط قرمز نظام است/ عربستان سابقه خوبی در برقراری امنیت حج ندارد
به گزارش قم نیوز، آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در درس خارج فقه که در شبستان مسجد اعظم برگزار شد با اشاره به بی کفایتی دولت عربستان در مسئله حج اظهارداشت: باید ببینیم ابتدا عزت حجاج می شود یا نه و این خط قرمز و شرط ما است.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه مکتب اهل بیت (ع) اقتضا می کند که این شرط را جدی بگیریم افزود: امنیت حجاج باید حفظ شود، در سال گذشته دیدیم عربستان نتوانست امنیت را بر قرار کند و باید امسال ببینیم این امنیت حفظ می شود یا خیر.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طلاب باید معروف ها را بشناسند و بشناسانند و در راه عملی کردن امر به معروف گام بردارند افزود: معروف ها و ارزش های اسلامی زیاد هستند و از سوی دیگر منکرهای بسیاری هم وجود دارد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه دشمن می گویند دین از سیاست جدا است افزود: اگر علما سکوت کنند این امر جا می افتد علما نباید سکوت کنند، باید نوشته شود و فریاد بزنیم تا کم کم معروف به منکر تبدیل نشود.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه اگر علما حرفی نزنند مردم فکر می کنند آنها موافق با این ظلم هستند گفت: ملاک تاثیر در امر است و زمان اثر گذاری آن اهمیت ندارد.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه ائمه (ع) به ما آموخته اند که چگونه امر به معروف و نهی از منکر کنیم، خاطر نشان کرد: امروز در سایت ها و فضای مجازی مطالب علیه دین بسیار زیاد است باید پاسخگو باشیم و افرادی را تربیت کنیم که بتوانند در بخش های مختلف احکام اسلامی را ترویج دهند.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcb5abf.rhbwspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما