شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : 3859
مدیرکل میراث فرهنگی استان قم خبر داد:

مرمت و بازسازی منزل آیت‌الله بروجردی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان قم گفت: توجه به معماری اصیل اسلامی و زنده کردن آن سبب حفظ اصالت‌های تاریخی و فرهنگی می‌شود به همین منظور منزل آیت‌الله بروجردی مرمت و بازسازی خواهد شد.
مرمت و بازسازی منزل آیت‌الله بروجردی
به گزارش قم نیوز، علیرضا ارجمندی امروز با بیان اینکه باید اصالت معماری اسلامی و بافت‌های اسلامی حفظ شود، اظهار ‌داشت: میراث فرهنگی اقدام به ثبت آثار نفیس و ماندگار در استان کرده است تا بتوان معماری اصیل اسلامی را حفظ کرد.

وی خاطرنشان کرد: برخی محورهای استان مورد مرمت و احیا قرار گرفته است چرا که بافت‌های سنتی و اسلامی درخور توجه بسیاری در شهر و حومه آن قرار دارد که با حفظ آن می‌توان گردشگران بسیاری را از داخل و خارج کشور به استان قم دعوت کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با اشاره به مرمت بیت امام خمینی (ره) عنوان داشت: بیت امام (ره) از جمله بافت‌های سنتی است که هم از لحاظ منظر شهری و هم از نظر جایگاه امام خمینی (ره) مورد توجه قرار گرفته است و عنایت اداره‌کل میراث فرهنگی به چنین بناهایی موجب حفظ این آثار می‌شود.

ارجمندی گفت: در شهرداری و استانداری از مسوولان خواسته شد تا تمام اقدامات خود را در راستای حفظ هویت اسلامی در مناظر شهری انجام دهند و به همین منظور اداره‌کل میراث فرهنگی نیز اقدام به مرمت و احیا برخی مکان‌ها خواهد کرد.

ارجمندی ادامه داد: چندین اثر ثبت شده نفیس در استان از جمله منزل آیت‌الله بروجردی که یکی از شخصیت‌های برجسته استان محسوب می‌شوند، مرمت و بازسازی خواهد شد که برای انجام این کار پیش‌بینی می‌شود به ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز باشد.

احیا و مرمت بنای شیخ عبدالکریم حائری در آینده
وی یکی دیگر از بناهایی که در آینده مرمت و احیا خواهد شد را منزل شیخ عبدالکریم حائری خواند و اظهار داشت: زائران با احیا و مرمت این بنا می‌توانند بهره‌ بیشتری از بافت‌های سنتی و اسلامی ببرند و با آنها بیشتر آشنا شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با اشاره به اینکه در مناطق قدیمی استان نمونه‌های بسیاری از بناها و بافت‌های سنتی دیده می‌شود، بیان داشت: در کوچه ششم خیابان چهارمردان که تکیه حاج سید حسن در آن قرار دارد، بناهایی با معماری اسلامی و بافت‌های سنتی دیده‌ می‌شود که آنها نیز مرمت خواهند شد.

ارجمندی ادامه داد: در کوچه ششم خیابان چهارمردان بیوت مراجع قرار داشته که قابلیت احیا دارد تا بتوان بافت‌های اسلامی و تاریخی را حفظ کرد که این محورها نیز در دست بررسی است تا فرهنگ و تاریخ را برای حال و آینده زنده نگه داریم.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcg.n9wrak97ypr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما