دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : 38822
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه:

خدمات حوزه به نظام در عرصه های گوناگون تبیین شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خواستار اهتمام جدی در زمینه تبیین خدمات حوزه های علمیه به نظام اسلامی در عرصه های مختلف کشور شد.
خدمات حوزه به نظام در عرصه های گوناگون تبیین شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: خدمات حوزه های علمیه و نهاد روحانیت به نظام اسلامی در ابعاد و عرصه های گوناگون مشهود و به لطف الهی درخشان بوده است.

وی با بیان این که حوزه علمیه امروز با حوزه دو ، سه دهه پیش کاملاً متفاوت است، گفت: تحول و رشد و پیشرفت علمی و فرهنگی را به عینه می توان در بخش های مختلف حوزه های علمیه مشاهده کرد ، چه آن که در گذشته بیشتر محوریت با فقه و اصول بوده است اما امروز علاوه بر فقه و اصول، در شاخه های گوناگون علوم انسانی واسلامی شاهد برکات ودستاوردهای بسیاری هستیم.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر این ، امروز بسیاری از مراکز علوم انسانی و اسلامی در کشور و جهان از ثمرات حوزه های علمیه به ویژه نیروی انسانی مستعد و فعال آن بهره مند می شوند، ضمن آن که در حال حاضر نیز از کشورهای مختلف در حوزه علمیه قم در رشته های علوم انسانی و اسلامی مشغول به تحصیل هستند

وی در ادامه به خدمات تبلیغی حوزه علمیه به جامعه و نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: در این خصوص نیز نسبت به دهه های قبل شاهد یک رشد خیره کننده کمی و کیفی هستیم که به لطف الهی برکات و دستاوردهای آن در عرصه های مختلف قابل مشاهده و رصد است.

حجت الاسلام و المسلمین نظری شاهرودی افزود: به فضل الهی طلاب و فضلایی که به مراکز تبلیغی اعزام می شوند با کیفیت بهتر و انسجام بیشتری به ماموریت می پردازند و خود منشا هدایت بسیاری از افراد جامعه هستند و در عین حال به رونق امور فرهنگی ، ساخت مساجد و حسینیه ها، درمانگاه ها و مراکز عام المنفعه در مناطق مختلف اشتغال دارند.

وی ابراز داشت: در دیگر عرصه های فرهنگی و اجتماعی همچنین مباحث حاکمیتی نظام همچون دستگاه قضایی و با مراکز اجرایی نیز شاهد حضور و فعالیت روحانیون هستیم که همه این ها باید به درستی برای مردم تبیین شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcci4q1.2bq4i8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما