يکشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب : 3939
فرماندار قم خبر داد:

رای‌گیری در 501 شعبه اخذ رای در قم

قم نيوز : قم نیوز: فرماندار قم گفت: حدود 501 شعبه به عنوان شعب انتخابات در استان قم در نظر گرفته شد و به تصویب شورای اجرایی رسید.
رای‌گیری در 501 شعبه اخذ رای در قم
به گزارش قم نیوز، عبدالسعید حقیقی‌مقدم شنبه شب در هشتمین جلسه شورای اداری استان که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، به ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در قم پرداخت و ابراز داشت: حدود ۴۰ روز به انتخابات سرنوشت ساز، اثر گذار و حساس نهمین دوره مجلس شورای اسلامی مانده است.

وی اظهار داشت: امیدواریم با همکاری مدیران دستگاه‌های مختلف و بخش‌های انتظامی و امنیتی استان بتوانیم انتخاباتی شفاف، قوی و موثر برگزار کنیم و حضور حداکثری مردم را در انتخابات شاهد باشیم.

فرماندار قم امانتداری، هدایت‌محوری، مشارکت حداکثری و قانون‌مداری را شعار انتخابات این دوره عنوان کرد و گفت: رهنمود‌های مقام معظم رهبری سرلوحه همه فعالیت‌های اجرایی، نظارتی و بازرسی انتخابات خواهد بود.

وی با بیان اینکه تا این لحظه مشکلی در مسیر انتخابات مشاهده نشده است، خاطرنشان کرد: بسترسازی برای برگزاری انتخابات از حدود سه ماه پیش آغاز شده است و فعالیت‌های اولیه کاری برای اینکه بتوانیم به یک شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات برسیم با جمع‌بندی فعالیت‌های سنوات گذشته و انتخابات‌های گذشته و نیز بررسی چالش‌ها و کمبود‌ها در دوره‌های گذشته آغاز شد.

حقیقی‌مقدم با بیان اینکه بر اساس قانون انتخابات بعد از صدور دستور آغاز انتخابات، فعالیت‌های اجرایی رسما در فرمانداری‌ها آغاز می‌شود، تصریح کرد: در همین راستا در قم نیز با تمهیداتی که از قبل اندیشیده شده بود و همکاری‌های مناسبی که میان هیئت نظارت و هیئت اجرایی صورت گرفت ضمن رعایت حدود وظایف قانونی، فرایند‌های قانونی طی شد و هیئت اجرایی رسما تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در زمان تعیین شده ثبت نام کاندیداها صورت گرفت، ابراز داشت:‌ در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۴ فرایند از ۲۵ فرایند انتخابات مکانیزه است و در کنار فعالیت‌های جاری که به صورت استفاده از نیروهای انسانی صورت می‌گیرد کار مکانیزه هم در جریان است و امیدواریم تجربه موفقی برای دوره‌های بعدی باشد.

فرماندار قم با اشاره به اینکه بر اساس زمان‌بندی انتخابات بحث مکان‌یابی و امکان سنجی برای تشکیل شعب اخذ رای با آسیب‌شناسی فعالیت‌های گذشته و تلاش برای رفع آسیب‌ها و تطبیق با شرایط روز انجام گرفت، خاطرنشان کرد: حدود ۵۰۱ شعبه به عنوان شعب انتخابات در استان قم در نظر گرفته شد و به تصویب شورای اجرایی رسید.

وی با بیان اینکه شهر مقدس قم به لحاظ تراکم نوع جمعیتی و شرایطی که در بافت اجتماعی خود دارد به چهار منطقه کاری تقسیم شده است،‌ اظهار داشت: هر کدام از این مناطق به صورت زیرمجموعه هیئت اجرایی و توسط اعضای هیئت اجرایی مدیریت خواهند شد.

حقیقی مقدم با اشاره به اینکه جلسات هیئت اجرایی با همراهی کامل ستاد انتخابات استان به موقع تشکیل شده است، تاکید کرد: ما باید حدود ۹ هزار نفر از نیروهای مورد نیاز انتخابات را در این فرصت باقی‌مانده سازماندهی کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: در رابطه با انجام وظایف قانونی نگاه ما به متن قانون و تاکیدات استاندار است و خارج از آن اظهار نظری در رابطه با انتخابات هیچ کدام از کسانی که در حوزه انتخابات هستند نباید داشته باشند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcf.mdmiw6d11giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما