پنجشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : 3951
در 9 ماه گذشته صورت گرفت؛

ثبت روزانه 40 واقعه ازدواج و 7 مورد طلاق در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون حقوقی و سجلی اداره‌کل ثبت احوال استان قم گفت: طی 9 ماه ابتدای سال، در هر روز 40 واقعه ازدواج و هفت مورد طلاق به ثبت رسیده است.
ثبت روزانه 40 واقعه ازدواج و 7 مورد طلاق در قم
به گزارش قم نیوز، خلیل مرادی اظهار داشت: ثبت ولادت افراد جامعه به منظور شناسایی و برقراری حقوق اجتماعی و ثبت وفات به منظور اجرای آثار حقوقی مرتبط بر فوت و انجام امور اداری بستگان متوفی و دو واقعه ازدواج و طلاق در انجام مطالعات اجتماعی در زمینه خانواده و برنامه‌ریزی‌های مختلف ضروری است.

وی با اشاره به آمار دو واقعه ازدواج و طلاق در ۹ ماه سال جاری افزود: ازدواج‌ها در دفاتر اسناد رسمی به ثبت می‌رسد و اعلامیه‌های آن هر ۱۵ روز یک بار برای ثبت در اسناد صاحبان واقعه به اداره ثبت احوال تحویل داده می‌شود.

معاون حقوقی و سجلی اداره‌کل ثبت احوال استان قم گفت: کل ازدواج‌هایی که در ۹ ماه امسال ثبت شده و اعلامیه‌های آن تحویل ثبت احوال شده است، ۱۰ هزار و ۶۶۹ مورد است که نسبت به سال گذشته ۷.۵ درصد افزایش در ثبت واقعه ازدواج صورت گرفته است.

مرادی یادآور شد: از این تعداد واقعه ۱۰ هزار و ۵۹۷ مورد در دفاتر اسناد و ازدواج شهری و ۷۲ واقعه در دفاتر ثبت ازدواج روستایی به ثبت رسیده است.

به گفته وی، سن ازدواج در آقایان بین ۲۰ تا ۲۴ سال و سن خانم‌ها ۱۵ تا ۱۹ سال بوده است.

 بیشترین ازدواج در مرداد ماه
معاون حقوقی و سجلی اداره‌کل ثبت احوال استان قم تصریح کرد: بیشترین واقعه ازدواج در مرداد ماه با هزار و ۴۶۶ مورد فراوانی و کمترین واقعه در شهریور با ۷۴۴ مورد به ثبت رسیده است.

مرادی خاطرنشان کرد: در ثبت ازدواج‌ها مناسبت‌های مختلفی تاثیرگذار است که از جمله می‌توان به ولادت ائمه اطهار اشاره کرد.

وی اذعان داشت: در مرداد ماه که نزدیک به ماه مبارک رمضان بوده است، بیشتر وقایع ازدواج ثبت شده است و در شهریور که نیمی از ماه مبارک در این ماه بود، کمتر نسبت به ثبت ازدواج اقدام شده است.

معاون حقوقی و سجلی اداره‌کل ثبت احوال استان قم افزود: در ۹ ماه گذشته به طور متوسط در هر ماه هزار و ۱۸۵ واقعه و در هر روز ۴۰ واقعه ازدواج به ثبت رسیده است.

 کاهش میزان طلاق در ۹ ماه سال جاری
مرادی با اشاره به آمار مربوط به طلاق در این مدت زمان اضافه کرد: وقوع طلاق کاهش خوبی داشته و درصد آن پایین آمده است.

معاون حقوقی و سجلی اداره ‌کل ثبت احوال استان قم گفت: هزار و ۸۴۴ مورد واقعه طلاق در ۹ ماه امسال ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد کاهش داشته است.

مرادی بیان داشت: سن افراد در طلاق‌های ثبت شده در مردان و زنان بین ۲۵ تا ۲۹ سال است.

 وقوع بیشترین طلاب در اردیبهشت ماه
وی تصریح کرد: هزار و ۸۳۰ مورد طلاق در دفاتر اسناد شهری و ۱۴ مورد در دفاتر روستایی ثبت شده است.

معاون حقوقی و سجلی اداره‌ کل ثبت احوال استان قم گفت: بیشترین طلاق در ماه اردیبهشت با فراوانی ۲۶۶ واقعه صورت گرفته است و کمترین ثبت واقعه طلاق در تیر ماه با ۲۵۶ مورد بوده است.

مرادی خاطرنشان کرد: میزان طلاق ماهانه به طور متوسط ۲۰۵ مورد و روزانه هفت واقعه به ثبت رسیده است و این آمار در سال گذشته ماهانه ۲۰۸ واقعه و روزانه هفت مورد بوده است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcj.ietfuqehvsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما