يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : 40057
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

اعتبارات مالی برای کنترل ریزگردهای قم بسیار ناچیز است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: اعتبارات مالی‌ ناچیزی برای کنترل بحران ریزگرد به قم می‌دهند که برای حل این معضل کافی نیست.
اعتبارات مالی برای کنترل ریزگردهای قم بسیار ناچیز است
به گزارش قم نیوز، سید رحمان دانیالی با اشاره به وضعیت ریز‌گردهای هوای استان قم اظهار کرد: میزان ریزگردهای موجود در هوای قم، به تازگی شرایط بسیار بدی را برای ساکنان این استان ایجاد کرده است به همین سبب لازم است مسؤولان با شتاب بیشتری برای کنترل این بحران تلاش کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم یادآور شد: افرادی که دارای بیماری و حساسیت تنفسی هستند باید در این روز‌ها کمتر در خیابان ها تردد کنند.

وی با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست در راستای کنترل ریزگردها وظیفه اجرایی ندارد، افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست برای کنترل ریز‌گردها تنها باید برنامه و راهکار ارائه دهد و وظیفه اجرایی کردن این برنامه‌ها بر عهده دیگر سازمان‌های مربوطه است. 

دانیالی با اشاره به ریزگردهایی که منابع داخلی دارند، گفت: وظیفه شناسایی کانون‌های درونی ایجاد ریزگرد در استان قم، بر عهده سازمان منابع طبیعی استان است و تاکنون بسیاری از آن منابع شناسایی شده‌ است اما برای اقدام مؤثر نیازمند اعتبارات مالی هستیم.

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به اینکه اعتبارات مالی‌ که دستگاه‌های مربوطه برای کنترل بحران ریزگرد به قم می‌دهند بسیار ناچیز است افزود: اعتبارات مالی که در راستای حل معضل ریزگردها به قم می‌دهند تنها برای اجرایی کردن پروژه‌های بسیار کوچک کافی است که تأثیر گذار نخواهد بود.

وی احقاق حق‌آبه زیست محیطی را یکی دیگر از راه‌کارهای کنترل ریزگردهای استان قم بیان کرد و ادامه داد: در راستای کنترل ریزگردها و احقاق حق‌آبه‌های استان قم، درخواست تشکیل جلسه با استانداران استان‌های تأثیرگذار بر منابع آبی استان قم داشته‌ایم اما هرچه پیگیری کردیم تا کنون این جلسات برگزار نشده است.

دانیالی ادامه داد: میزان ریزگردها در هوای استان قم رو به رشد است و مجموعه اقدامات دستگاه‌های مربوطه برای کنترل و کاهش آن‌ها کافی نیست.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم خاطرنشان کرد: اگر اقدامات سریع و گسترده‌ای در راستای کاهش و کنترل ریزگردها توسط دستگاه‌های مربوطه انجام نشود، وضعیت ریزگردهای استان قم نه تنها بهبود نخواهد یافت بلکه در آینده‌ای نزدیک، بسیار شدید‌تر و بحرانی‌تر خواهد شد.

وی از متولیان بهداشت و درمان این استان درخواست کرد تا در راستای بیان مشکلاتی که این ریزگردها برای مردم پدید می‌آورند پررنگ‌تر عمل کند تا مردم حساسیت و پیگیری بیشتری برای حل این معضل داشته باشند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfexdj.w6dxtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما