چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 40111
منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه خواهران
مدیر حوزه های علمیه خواهران:

حفظ محیط زیست یک ضرورت ملی و تکلیف شرعی است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور گفت: با توجه به آموزه های دینی و شرایط کنونی کشور، حفظ و حراست از محیط زیست یک ضرورت ملی و تکلیف شرعی است.
حفظ محیط زیست یک ضرورت ملی و تکلیف شرعی است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی در دیدار مدیرکل، معاونین و کارشناسان این اداره کل در سخنانی اظهار داشت: حوزه های علمیه خواهران با توجه به حضور 90 هزار طلبه در حال تحصیل و بیش از 15 هزار مبلغ، ظرفیت بسیار عظیم و ارزشمندی در جهت فرهنگسازی زیست محیطی است.

وی با اشاره به آموزه های دینی و شرایط کنونی کشور، حفظ و حراست از محیط زیست را یک وظیفه دینی و تکلیف شرعی دانست و گفت: در آیات و روایات بسیار به اهمیت حفظ محیط زیست در عرصه های گوناگون فردی و اجتماعی اشاره و تاکید شده است و ما باید آموزه های دینی در این رابطه را به خوبی برای مردم اطلاع رسانی و فرهنگسازی کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ضرورت اطلاع رسانی و آموزش مبانی و مفاهیم زیست محیطی به ویژه برای خواهران طلبه تاکید کرد و گفت: چالش های زیست محیطی در کشور و در استان قم به ویژه معضل ریزگردها، جای نگرانی بسیاری دارد که باید مورد توجه جدی مسوولان امر قرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه استان قم با توجه به جایگاه برجسته علمی و معنوی، باید در عرصه حفظ و حراست از محیط زیست الگو و نمونه باشد، تصریح کرد: مسوولان باید ضمن توجه به رونق اقتصادی در استان، ملاحظات زیست محیطی را نیز مدنظر قرار داده و از یک سو نباید صنایع آلاینده در استان مستقر شده و از سوی دیگر فضای سبز در سطح شهر و پیرامون شهر قم گسترش یابد.

حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی در پایان با بیان اینکه مساله محیط زیست، مساله روز کشور است و هرکس به اندازه خود باید در حفظ محیط زیست سهم داشته باشد، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه خواهران با وجود ظرفیت های علمی گسترده ای که دارد، می تواند درعرصه ملی و استانی و در راستای آموزش، پژوهش و فرهنگسازی مددکار سازمان حفاظت محیط زیست باشد.

سید رحمان دانیالی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت های ارزشمند زیست محیطی در استان، بر ضرورت ارتقاء سطح حفاظتی مناطق تاکید کرد و گفت: در جهت حفظ امنیت و سلامت عمومی جامعه، صنایع آلاینده استان شناسایی و بر اساس قوانین با هرگونه آلودگی برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgqq9t.ak9zq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما