دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 40779
منبع : ایرنا
حاشیه های شورای اسلامی شهر قم:

از نامگذاری یک خیابان به نام یک شهید خانم برای اولین بار در قم تا اقدام اخلاقی تنها روحانی عضو شورا

قم نيوز : قم نیوز: نامگذاری یک خیابان به نام یک شهید خانم برای اولین بار در قم، پیشنهاد نامگذاری دو خیابان به نام آیات عظام بروجردی و بهجت، اصرار شورا بر افزایش 20 درصدی کرایه اتوبوس و مینی بوس های درون شهری و اقدام اخلاقی تنها روحانی عضو شورای شهر از مهمترین مصوبات یکصد و نود و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم بود
از نامگذاری یک خیابان به نام یک شهید خانم برای اولین بار در قم تا اقدام اخلاقی تنها روحانی عضو شورا
به گزارش قم نیوز، دراین مراسم که در سالن جلسات شورا برگزار شد، ولی الله بیاتی رئیس شورای شهر قم شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفت و برای فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی آرزوی توفیق کرد.

*اولین لایحه در خصوص قرارداد تسویه مطالبات بانک شهر از شهردای با واحدهای مجتمع زمزم بود، شهرداری برخی املاک خود را نمی توانست به صورت مستقیم به فروش برساند، بنابراین بر اساس لایحه تقدیمی شهرداری به شورا، قرار شد بانک شهر در قبال تهاتر بدیهی های خود، این املاک را به مبلغ 166 میلیارد ریال از شهرداری خریداری و به شرکت سامان سازان واگذار کند. این لایحه تصویب شد.

*لایحه دوم اخذ مجوز تمدید مهلت استفاده از تفاهم نامه بین شهرداری و بانک شهر بود، که با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر به تصویب رسید.

*لایحه سوم مربوط اخذ مجوز پرداخت دیه در حق ورثه مرحوم خانم فاطمه امینی بود،کودکی که سال گذشته بر اساس حادثه برق گرفتگی جان خود را از دست داد.

بر اساس مصوبه شورا، دیه وی به میزان 100 درصد تقصیر به مبلغ 950 میلیون ریال بر اساس رای شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر دادگستری استان قم علیه شهرداری منطقه هفت پرداخت خواهد شد. از سوی دیگر منابع جزای بدل از حبس توسط خود مقصران مندرج در حکم این پرونده پرداخت می گردد..

*لایحه چهارم مربوط به اخذ کاهش هزینه خدمات پروانه بهره برداری خودروهای تاکسی خطوط تحت پوشش سازمان بود. نظر کمیسیون تخصصی شورا در این زمینه این بود که با تشخیص و تصویی هیات مدیره سازمان تاکسی رانی، مبلغ شارژ ماهیانه با توجه به درآمد خطوط تا 50 درصد تخفیف داده شود.
از سوی دیگر تعیین شده است که حداکثر زمانی که تاکسی های خطوطی زیر نظر سازمان تاکسیرانی هستند سه ماه است و در این فاصله اقدامات اجرایی جهت واگذاری خطوط مذکور به بخش خصوصی توسط سازمان ایجاد گردد. این لایحه نیز تصویب شد.

*لایحه بعدی مربوط به نامگذاری 14 فقره اسامی پیشنهادی جهت نامگذاری شوارع و معابر بود، که یکی از آنها شهید خانم بود. از این تعداد 13 مورد تصویب شد ولی یک میدان که قرار بود به عنوان میدان نماز نامگذاری شود، تصویب نشد.

بر اساس اعلام عباس ذاکریان رئیس کمیسیون خدمات شهری قم، برای نخستین بار یک خیابان در قم به نام شهیده سیده فاطمه طباطبایی و بلوار غیر همسطح جمهوری و تقاطع شهیدان محمود نژاد نیز به نام شهدای مدافعان حرم نامگذاری شد.

عباس محمدی و حجت الاسلام سعید روحانی از اعضای شورای شهر قم خواهان نامگذاری دو بلوار یا خیابان به نام آیات عظام بروجردی و بهجت شدند.

مصطفی سعادت طلب عضو دیگر شورای اسلامی شهر قم دراین زمینه گفت: اینکه فکر کنیم با یک نامگذاری وظایف خود را در قبال مراجع تقلید انجام دادیم اشتباه است و باید به محتوا توجه کنیم تا شکل، نامگذاری صرف اینکه یک عنوان فرهنگی را اهمیت بدهیم، نباشد.

عباس ذاکریان در پاسخ به درخواست سعید روحانی و عباس محمدی دو عضو شورا گفت: ادامه بلوار آوینی به شهرک پردیسان به نام آیت الله بروجردی نامگذاری خواهد شد. در مورد آیت الله بهجت نیز دنبال یک مکان مناسب هستیم.

از سوی دیگر وی اعلام کرد: به پیشنهاد ستاد اقامه نماز، تقاطع بلوار جمهوری و شهید کریمی به نام میدان نماز نامگذاری شود که این مساله به تصویب نرسید.

*لایحه دیگر در ارتباط با افزایش کرایه اتوبوس و مینی بوس های سازمان اتوبوسرانی در خطوط سطح شهر بود. این لایحه در 28 تیرماه سال 1395 در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم به تصویب رسیده بود ولی با توجه به اشکالاتی که از طرف فرمانداری قم به این لایحه وارد شد، بار دیگر به صحن آمد و در این جلسه اعضای شورا با رای مجدد، بر مصوبه شورا اصرار کردند.

*لایحه دیگر مربوط به اخذ مجوز تملک پلاک های ثبتی طرح مسیر خیابان بیگدلی تا سقف مربوط 50 میلیارد ریال بود که به تصویب رسید.

*حجت الاسلام والمسلمین سعید روحانی عضو روحانی شورای اسلامی شهر قم که هفته گذشته نسبت یک فردی که در جلسه حاضر نبود، اظهار نظر کرده بود ،در اقدام اخلاقی، در جلسه امروز ضمن عذرخواهی، حرف خود را در مورد آن فرد پس گرفت.

*ولی الله بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم در این نشست زمان انتخاب هیات رئیسه و مسئولان کمیسیونهای تخصصی شورای شهر قم را دهم شهریورماه سال جاری اعلام کرد.

*عباس ذاکریان و مصطفی سعادت طلب دو عضو شورای شهر قم که قرار بود برای سفر کاری به کشور سوئیس سفر کنند در جلسه امروز انصراف خود را از این سفر اعلام کردند.

*در این مراسم با رای اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر مصوب شد که عباس کمال زاده عضو شورا و رئیس روابط عمومی بانک مهر اقتصاد برای انجام سفر کاری به کشور چین اعزام شود. چند نفر دیگر برای این سفر نامزد شده بود که کمال زاده با رای اعضای شورا انتخاب شد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgyu9t.ak9zu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما