سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 40827
منبع : خبرگزاری مهر

تشکیل شورای اجتماعی محلات در قم/ شناسایی ۱۱ منطقه آسیب‌پذیر

قم نيوز : قم نیوز: فرماندار قم از تشکیل شورای اجتماعی محلات در قم خبر داد و گفت: این شورا با حضور و هم‌افزایی تعدادی از نهادها و ارگان‌ها تشکیل خواهد شد.
تشکیل شورای اجتماعی محلات در قم/ شناسایی ۱۱ منطقه آسیب‌پذیر
به گزارش قم نیوز، رضا سیار در این دیدار با اشاره به موضوع مهم آسیب‌های اجتماعی، گفت: ذیل ابلاغیه وزیر کشور درباره آسیب‌های اجتماعی، تا کنون در قم پنج جلسه تشکیل شده است.

وی افزود: برای بررسی آسیب‌های اجتماعی پنج کارگروه طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی، حجاب و بی‌بند و باری و ساماندهی مناطق آسیب پذیر در نظر گرفته شد.

فرماندار قم گفت: در بحث طلاق که بهزیستی مسئولیت کمیته آن را عهده دار است و اداره کل ورزش و جوانان نیز نقش پررنگی را در آن دارد، تأکید بیشتر بر مشاوره پیش و بعد از ازدواج است و از اهداف این کارگروه فراهم کردن بستری برای سخت‌تر شدن طلاق می‌باشد به طوری که با مشاوره از هم گسستگی خانواده‌ها جلوگیری شود.

سیار با بیان اینکه می‌توان با برنامه‌ریزی و اجرای مصوبات این کارگروه‌ها از رشد طلاق جلوگیری و حتی روند آن را نزولی کرد، گفت: به طور مثال کمیته امداد اعلام کرده آمار طلاق در میان جمعیت تحت پوشش آن که از اقشار آسیب پذیر هستند در حدود ۳ درصد است این در حالی است که آمار کلی طلاق در استان بالای ۲۰ درصد می‌باشد.

وی عمده مشکل کنونی در این بخش را ناهماهنگی دستگاه‌ها مطرح کرد و گفت: اگر برای کارها یک هدف مشترک تعریف شود با همکاری و هم افزایی میان دستگاه‌ها بسیاری از مشکلات کنونی کاهش خواهد یافت.

فرماندار قم ادامه داد: در آخرین جلسه تأکید شد که نباید از زمان غفلت کنیم زیرا که در برنامه‌ریزی دولت باید سالیانه ۵ درصد از میزان آسیب‌ها کاسته شود.

سیار با بیان اینکه ۱۱ منطقه آسیب پذیر قم توسط بهزیستی شناسایی شده و اطلس مربوط به این مناطق تهیه شده است، گفت: در آخرین جلسه کارگروه بررسی آسیب‌های اجتماعی قم تصویب شد شورای اجتماعی محلات تشکیل شود.

وی افزود: این کارگروه به دبیری بهزیستی استان قم و همکاری بسیج محلات تحت عنوان قرارگاه‌ باصر، روحانی مساجد، هیئت‌های مذهبی محل، واحدهای فرهنگی و ورزشی محل، نمایندگان شهردار منطقه و ناحیه، آموزش و پرورش منطقه، کمیته امداد منطقه، دانشگاه علوم پزشکی و به طور کلی نمایندگان کلیه نهادها و ارگان‌های تأثیرگذار در این امر تشکیل خواهد شد.

فرماندار قم اضافه کرد: این شورا در ۱۱ منطقه مورد بررسی بهزیستی شکل خواهد گرفت که البته در هر منطقه ممکن است متناسب با شرایط خاص آن چندین شورای اجتماعی تشکیل شود.

وی با بیان اینکه هر منطقه آسیب‌های اجتماعی خاص خود را دارد گفت: به طور مثال محله شهرک قدس کمبود مسجد داریم و با بررسی صورت گرفته این محله تنها ۲ مسجد فعال دارد و محلات دیگر نیز آسیب‌های خاص خود را دارند که همه این موارد احصا شده است.

سیار افزود: با توجه به اعضای متفاوت شورای محلات گفت: امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی که در این شورا صورت می‌گیرد شاهد کارهای عملیاتی باشیم و در اولین گام نیز تأکید بر برنامه‌ریزی مناسب برای اوقات فراغت تابستان است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdca0any.49nwu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما