پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب : 40874
منبع : خبرگزاری فارس
آخوندی خبر داد

ثبت رکورد در احداث پروژه آزادراه جنوبی تهران

قم نيوز : قم نیوز: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به احداث پروژه آزادراه جنوبی تهران گفت: تکمیل 40 کیلومتر آزادراه با سه رو گذر طی یک سال رکورد جدیدی در جاده سازی است.
ثبت رکورد در احداث پروژه آزادراه جنوبی تهران
به گزارش قم نیوز، عباس آخوندی ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پروژه آزادراه جنوبی تهران به طول 158 کیلومتر و سرمایه‌گذاری هزار و 600 میلیارد تومان به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) واگذار شده است، اظهار کرد: قطعه چهارم این پروژه که محدوده چرمشهر تا آزادراه قم را تشکیل می‌دهد تا پایان سال جاری به دولت تحویل داده می‌شود.

وی اضافه کرد: قطعه چهارم پروژه مذکور دارای سه روگذر بوده که زیرسازی پایه‌های آنها در حال انجام است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تکمیل 40 کیلومتر آزادراه با سه رو گذر طی یک سال رکورد جدیدی در جاده‌سازی است، عنوان کرد: قرارداد پروژه آزادراه جنوبی تهران چهار ساله است اما امیدواریم این پروژه طی سه سال به پایان برسد.

وی از تأمین 30 درصد سرمایه‌گذاری پروژه آزادراه جنوبی تهران توسط دولت تدبیر و امید یاد کرد و افزود: 70 درصد سرمایه گذاری توسط قرارگاه خاتم‌النبیاء تأمین می‌شود که امیدواریم در ادامه این پروژه بتنی‌سازی و هوشمندسازی مورد توجه قرار گیرد.

آخوندی با تأکید بر اینکه بازنگری پروژه قطار سریع‌السیر تهران - قم و اصفهان در دستور کار سرمایه‌گذاران چینی قرار گرفته است، تصریح کرد: در این پروژه دسترسی شهروندان تهرانی به فرودگاه امام خمینی(ره) و استان قم به سهولت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور چین در پروژه مذکور 2.2 میلیارد دلار گشایش را به دنبال داشته است، مطرح کرد: بر اساس طرح جدید قم - تهران تعداد ایستگاه‌ها و طول مسیر افزایش می‌یابد.

آخوندی از انجام مطالعات برای مسیر نقشه‌برداری شده یاد کرد و ادامه داد: قطار سریع‌السیر باید از مرکز شهرهای تهران، قم و اصفهان گذر کند تا مردم دسترسی مطلوبی به این قطار داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: برای پروژه تهران شمال با بنیاد مستضعفان قرارداد نوشته که بر اساس این قرارداد کارگاه مطلوبی تجهیز شده و عملکرد این مجموعه رضایت‌بخش بوده است.

وی با اشاره به اینکه زیرسازی قطار سریع‌السیر با 350 کیلومتر سرعت سرعت پیش‌بینی شده است، مطرح کرد: سرعت عملیات روسازی تاکنون مشخص نشده است اما امیدواریم با تکمیل این پروژه مسافران بخش راه آهن را افزایش داده و به استانداردهای مورد نظر برسیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcc04q0.2bqxm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما