جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 40888
منبع : خبرگزاری فارس
عباس آخوندی:

تشکیل کارگروه دفاع از حقوق مردم در پروژه فرودگاه قم/ ایستگاه قطار نیازمند بازسازی است

قم نيوز : قم نیوز: وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات ساخت فرودگاه قم طی یک سال اخیر متوقف بوده به همین علت کارگروه دفاع از حقوق مردم در این پروژه با حضور مسؤولان استانی تشکیل شده است.
تشکیل کارگروه دفاع از حقوق مردم در پروژه فرودگاه قم/ ایستگاه قطار نیازمند بازسازی است
 به گزارش قم نیوز، عباس آخوندی در حاشیه بازدید از برخی از پروژه‌های شهری قم با تأکید بر اینکه ایستگاه راه‌آهن باید به حرم مطهر حضرت معصومه(س) نزدیک‌تر شود، اظهار کرد: در طرح جامع توسعه قم باید نسبت به تسهیل شرایط زائران نگاه ویژه داشته باشیم.

وی از توسعه خطوط ریلی سریع‌السیر به عنوان یکی از اولویت‌های دولت یاد کرد و افزود: قطار سریع‌السیر تهران، قم و اصفهان در آینده به استان‌های دیگر کشور متصل می‌شود؛ اکنون مسیر قم - تهران 100 دقیقه طول می‌کشد اما با دو باند کردن این مسیر 20 دقیقه در زمان سفر صرفه‌جویی می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پایان طراحی و نقشه‌برداری قطار سریع‌السیر تصریح کرد: کارگاه این پروژه در دو هفته گذشته راه‌اندازی شده و منابع مالی آن از فاینانس چین و گشایش ال‌سی تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه مذکور سبب کاهش بار ترافیکی تهران، قم و اصفهان می‌شود، عنوان کرد: قطار سریع‌السیر زمان سفر را به صورت قابل توجهی کاهش می‌دهد؛ ایستگاه قطار قم نیازمند بازسازی بوده و می‌تواند به ظرفیت نماد شهری تبدیل شود.
آخوندی با تأکید بر اینکه فرودگاه قم از ابتدا مجوز قانونی نداشته است، اضافه کرد: عملیات ساخت فرودگاه قم طی یک سال اخیر متوقف بوده به همین علت کارگروه دفاع از حقوق مردم در این پروژه با حضور مسؤولان استانی تشکیل شده است.

آخوندی اصلاح بافت فرسوده را یکی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: محورهای اصلی شهر قم که بافت فرسوده شهری را تشکیل می‌دهند، مورد توجه وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی از ارائه تسهیلات 60 میلیون تومانی به افراد متقاضی اصلاح بافت‌های فرسوده با استفاده از صندوق پس‌انداز مسکن یاد کرد و ادامه داد: دیوارهای راه‌آهن مکانی برای تأمین امنیت مردم است به همین علت باید حریم راه‌آهن مشخص شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdch66nk.23nv6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما