يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 41588
منبع : اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم
آیت‎الله خاتمی:

سیاست بین‎المللی جمهوری اسلامی بر اساس تعالیم قرآن است

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی بر مبنای آیات قرآن بنا شده که می‎فرماید هیچگاه بیگانگان نباید بر مسلمین سلطه داشته باشند.
سیاست بین‎المللی جمهوری اسلامی بر اساس تعالیم قرآن است
به گزارش قم نیوز، آیت‎الله سید احمد خاتمی در آیین اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات اوقاف قرآن کریم استان قم اظهار کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی، قرآن در انزوا بود ولی امروزه به برکت مجاهدت‎های امام راحل، پشتیبانی‎های رهبری و تلاش همگانی، کلام وحی به صحنه حاکمیت نظام اسلامی آمده است.

وی افزود: مجالس ذکر و قرآن و محافل مومنین به تعبیر پیامبر اکرم(ص) بوستانی از بهشت هستند بنابراین باید قدردان این نعمت و فرصت باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب به برکت خون شهدا و تلاش‎های امام راحل، شاهد ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی بوده‎ایم، گفت: در حال حاضر جلسات روخوانی و روان‎خوانی، قرائت و حفظ کلام وحی در بسیاری از مساجد، مراکز فرهنگی و حسینیه‎ها برپا هستند.

وی ادامه داد: زیباخوانی، زیور قرآن کریم محسوب می‎شود و قاریان این کتاب آسمانی، افتخار کشور و نظام اسلامی به شمار می‎روند حال آنکه در زمان طاغوت برای هنر آئینی ارزشی قایل نبودند و قرآن‎خوانی و دعا را هنر نمی‌دانستند.

ضرورت توجه بیشتر رسانه ملی به قاریان بومی

آیت الله خاتمی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر رسانه ملی به قاریان بومی در استان‎های مختلف، گفت: البته نمی‎خواهیم بگوییم از تلاوت قاریان کشورهای دیگر استفاده نشود اما حقیقت این است که قاریان خوش صدایی داریم که تلاوت زیبایی دارند و می‎توان در شبکه‎های مختلف از تلاوت آنها بهره جست.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه روزی بود که در زمینه حفظ قرآن متهم بودیم عنوان کرد: تدبیر حکیمانه رهبری چشم‌انداز تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن را برای همه ما روشن ساخت و در حال حاضر هم هزاران حافظ قرآن به همت سازمان اوقاف و سایر نهادها تربیت شده‎اند.

وی افزود: باید قرآن را به صحنه زندگی فردی و اجتماعی بیاوریم و در این بین، روخوانی، روان‎خوانی و تفسیر مقدمه این کار محسوب می‎شود.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه از برکت خون شهدا قرآن در قانون اساسی ایران تجلی یافته است گفت: ۵۰ مجتهد مسلم بر روی مفاد قانون اساسی کشورمان کار علمی کردند که این امر بی سابقه بوده است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: سران رژیم پهلوی ضد قرآن و سکولار بودند و عقیده داشتند دین باید جدا از سیاست باشد ولی امروز رهبری در این کشور زمام امور را در دست دارد که عاشق قرآن و قاری خوش صدای کلام وحی است و با همه توان در راه اجرای احکام قرآن تلاش می‎کند.

وی تصریح کرد: قرآن برنامه کامل زندگی است و می‎توان گفت نقشه راه روابط سیاسی و بین‎المللی نظام اسلامی را در یک آیه ترسیم کرده، آنجا که می‎فرماید بیگانگان نباید هیچ سلطه‎ای بر جامعه اسلامی داشته باشد؛ همه هزینه‌هایی که امروز ملت ایران می‌پردازد حاصل عمل به همین یک آیه است.

شعار مرگ بر آمریکا ریشه قرآنی دارد

آیت الله خاتمی با بیان اینکه دوستی با دشمنان خدا بر خلاف صریح آیات قرآن است عنوان کرد: حقیقت این است که امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی صحنه‎گردان و اعضای اصلی اتاق جنگ حوادث یمن، عراق و سوریه هستند و دشمن شماره یک مسلمانان به شمار می‎روند بنابراین دوستی با آنها معنایی ندارد.

امام جمعه موقت تهران گفت: شعار مرگ بر آمریکا ریشه قرآنی دارد و فرهنگ الهی این است که با دشمنان خدا، دشمن باشیم.

وی ادامه داد: در مسئله برجام شاهد بودیم که دولت آمریکا بدعهدی کرد در حالی که وفاداری به عهد یکی از اصول انسانی محسوب می‎شود؛ هر کسی هم که کارهای آمریکا را توجیه کند در همه جنایات این دولت شریک خواهد بود.

آیت الله خاتمی افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب ما به مذاکره‌کنندگان اعتماد داریم ولی سخن ما در بدعهدی آمریکا و غیرقابل اعتماد بودن دولت ایالات متحده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfctdj.w6dycagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما