پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 41688
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله مصباح یزدی:

داستان‌های قرآن کریم در دفاع مقدس عینیت یافت

قم نيوز : قم نیوز: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: داستان‌های واقعی قرآن کریم در طول هشت سال دفاع مقدس بازسازی شد و جمعیتی که به وعده‌های خداوند متعال ایمان داشتند بدون تجهیزات و نفرات لازم توانستند به پیروزی برسند.
داستان‌های قرآن کریم در دفاع مقدس عینیت یافت
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار با جمعی از سربازان نخبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در سالن جلسات موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، از جایگاه حدیث سلسله‌الذهب در میان روایات و احادیث یاد و اظهار کرد: در دوران زندگانی امام رضا(ع) 12 هزار نفر به ثبت این حدیث اقدام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه انسانیت هر فردی در فعالیت‌های اختیاری او ظهور می‌کند، اضافه کرد: خداوند متعال ویژگی‌های ظاهری انسان را در حیوانات نیز قرار داده است اما انبیای الهی به دنبال ساماندهی رفتارهای اختیاری انسان هستند چرا که انسانیت انسان با تحقق رفتارهای اختیاری رشد می‌یابد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه انسانیت انسان به باورهای او وابسته است، تصریح کرد: باورها با ارزش‌ها، اعتقادات و رفتارها ارتباط زنجیره‌ای دارد و بر این اساس تدبیر عالم هستی بر عهده خداوند یگانه است که زیبایی‌ها و زشتی‌ها را تنظیم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: انسان‌هایی که برای خداوند متعال شریک قائل می‌شوند نسبت به افرادی که به یگانگی خداوند رسیده، رفتارهای متفاوتی دارند؛ انسان نیازمند تمرکز بر شعار وحدت خداوند متعال است تا آگاه شود که هیچ فرد و چیزی بدون اجازه پروردگار جهانیان نمی‌تواند کاری انجام دهد.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه بدون اجازه خداوند متعال گلوله سلاح با فشاردادن ماشه حرکت نمی‌کند، گفت: با داشتن ایمان نسبت به خداوند متعال نباید از جنگ نظامی استکبار هراسان باشیم؛ اینکه با بی‌توجهی به قدرت خالق هستی از قدرت مخلوقات او سخن بگوییم، اشتباه است.

وی از جایگاه قوم بنی‌اسرائیل در آیات قرآن کریم یاد کرد و ادامه داد: داستان‌های واقعی قرآن کریم در طول هشت سال دفاع مقدس بازسازی شد و جمعیتی که به وعده‌های خداوند متعال ایمان داشتند بدون تجهیزات و نفرات لازم توانستند به پیروزی برسند اما افرادی که به مادیات دنیوی تکیه کردند به صورت تعجب‌آوری شکست خوردند.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه پیام‌های قرآن کریم برای نسل‌های مختلف بشریت مطرح شده است، اضافه کرد: تا روز قیامت، بشریت دو گروه است که گروه نخست همانند بدریان با تهی‌دستی و توکل به خداوند متعال پیروز می‌شوند اما گروه دیگر که به جمعیت و سلاح خود افتخار می‌کنند شکست می‌خورند.

وی با تاکید بر اینکه خداوند همانند جنگ بدر در جنگ 33 روزه لبنان به پیروان راه حق یاری رساند، مطرح کرد: با تکیه به وعده‌های خداوند متعال می‌توانیم در عرصه‌های مختلف به پیروزی و سربلندی برسیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcg739t.ak9q74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما