سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : 42681
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

تصويب طرح تفصيلي ۴۸۰ هكتاري منطقه هفت قم

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست امور شهرسازي و معماري شهرداري قم از تصويب طرح تفصيلي ۴۸۰ هكتاري منطقه هفت در كميسيون ماده پنج استان خبر داد.
تصويب طرح تفصيلي ۴۸۰ هكتاري منطقه هفت قم
به گزارش قم نيوز، غلامرضا جانقربان با اشاره به برگزاري جلسه كميسيون ماده پنج استان در حضور توليت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و با حضور استاندار قم در حرم مطهر، اظهار كرد: اين جلسه با دستور بررسي طرح تفصيلي منطقه معصوميه(هفت) و طرح جامع حرم مطهر تشكيل شد.

وي با بيان اينكه طرح جامع حرم مطهر حضرت معصومه(س) در افق ۱۴۲۰ توسط مهندسين مشاور فجر توسعه با مشاركت ادارات استان به كارفرمايي آستان مقدس و با همكاري شهرداري قم تهيه شده است، افزود: اين طرح در مدت پنج سال مطالعه و طراحي شده و بيش از ۵۰ جلسه در سطوح كارشناسي و مديريتي براي تدوين آن برگزار شده است.

سرپرست امور شهرسازي و معماري شهرداري قم با اشاره به وسعت و وضعيت كنوني حرم مطهر حضرت معصومه(س)، خاطرنشان كرد: اين طرح براي افق ۱۴۲۰ محدوده ۱۹ هكتاري توسعه آينده حرم مطهر پيش بيني شده و جانمايي هاي لازم با ارتباطات فضايي انجام شده است.

وي با اشاره به جزئيات طرح توسعه حرم مطهر حضرت معصومه(س) خاطرنشان كرد: طبق اين طرح، توسعه حرم مطهر از جنوب تا چهارراه شهدا، از شمال تا ميدان بزرگ امام خميني(ره) با حفظ فضاي شهري و فضاي سبز موجود، از شرق تا محدوده صحن شرقي و از غرب تا بلوار امام موسي صدر است.

وي با اشاره به تدوين طرح تفصيلي منطقه ۷ به مساحت ۴۸۰ هكتار، خاطرنشان كرد: اين طرح نيز با همكاري مهندسين مشاور باوند تهيه و ارائه شده است.

جانقربان خاطرنشان كرد: در نظر گرفتن نيازهاي حرم مطهر و پيش بيني افق طرح جامع آن و در نظر گرفتن نيازهاي اساسي زائرين حرم مطهر از جمله مواردي است كه در تهيه طرح تفصيلي منطفه هفت مورد توجه بوده است.

وي با بيان اينكه مطالعه و تدوين طرح تفصيلي منطقه معصوميه بيش از ۵ سال زمان برده است، افزود: بيش از ۸۰ جلسه در موضوعات شهرسازي، معماري منظر، طراحي شهري، حمل و نقل و ترافيك، اجتماعي و فرهنگي و اقتصاد شهري در سطوح مديريت و كارشناسي براي تدوين اين طرح تشكيل شده است.

سرپرست امور شهرسازي و معماري شهرداري قم با تاكيد بر اينكه با تصويب طرح تفصيلي منطقه هفت بسياري از مشكلات منطقه از جمله ماده واحده، تعريض شبكه معابر به دليل عدم اجرايي بودن، نيمه تمام بودن موضوعات شهرسازي و صدور پروانه مرتفع شده است، گفت: اين طرح قابليت تحقق پذيري و اجراي مناسبي را پيش روي شهروندان قرار داده و مشكلات بسيار كمتري نسبت به طرح تفصيلي قبلي دارد.

جانقربان تصريح كرد: در طرح تفصيلي منطقه هفت به محدوديت ارتفاع، محدوديت ترافيك، حداقل طبقات و با كاربري‌هاي اقامتي، پذيرايي و فرهنگي توجه زيادي شده است.

انتهتپای پیام/135    
https://qomnews.ir/vdca6iny.49nua15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما