سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : 4409
استاندار قم خواستار شد؛

اختصاص بخشی از سبد فرهنگی خانوار به کتاب

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: کتاب باید به عنوان یک کالای ضروری در سبد فرهنگی خانوار جای داشته باشد تا موجب رشد کودکان همراه با این محصول ارزشمند فرهنگی شود.
اختصاص بخشی از سبد فرهنگی خانوار به کتاب
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان اظهار کرد: کتاب نقش مهمی در زمینه ارتقا مسائل فرهنگی جامعه داشته و برپایی نمایشگاه‌های کتاب کودک و نوجوان نیز می‌تواند تاثیر زیادی بر روی این مسئله داشته باشد.

وی افزود: بر خلاف تصور عموم، کار در حوزه مسائل کودکان و نوجوانان دارای ظرافت‌های خاصی است زیرا دقت در مراحل تالیف و انتشار این نوع آثار ضروری بوده و کتاب‌های این قشر از جامعه حتی اهمیت بیشتری نسبت به کتاب‌های بزرگسالان دارد.

استاندار قم با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در این زمینه موجب غنای بیشتر کتاب‌های کودک و نوجوان خواهد شد، گفت: ارائه محتوای مناسب در قالب ظاهری زیبا و مورد پسند این قشر سبب می‌شود تا بتوانیم فرهنگ دینی، باورهای ملی و ارزش‌های خودی را به آنان آموزش داده و نسلی بانشاط، پویا و باانگیزه برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

وی با اشاره به همکاری همه دستگاه‌های استان در زمینه برگزاری نخستین نمایشگاه کتاب تخصصی کودکان و نوجوان ابراز کرد: این کار موجب انس کودکان با کتاب و فرهنگ مطالعه می‌شود و زمانی که خانواده‌ای از این طریق رشد یابد در دستیابی به اهداف مادی و معنوی خود موفقیت بیشتری خواهد داشت.

موسی‌پور با تاکید بر بازدید والدین از این نمایشگاه افزود: کتاب باید به عنوان یک کالای ضروری در سبد فرهنگی خانوار قرار داشته باشد تا موجب رشد کودکان همراه با کتاب شود.

استاندار قم ادامه داد: برنامه‌های جنبی خوبی نیز در کنار برگزاری نخستین نمایشگاه کتاب تخصصی کودک و نوجوان تدارک دیده شده است که امیدواریم موجب غنای فرهنگی جامعه و افزایش آگاهی عمومی شود.

وی با اشاره به بهره‌برداری از پنج پروژه آموزشی ویژه دانش‌آموزان در ایام دهه فجر در قم گفت: کلنگ آغاز عملیات اجرایی ۲۶ پروژه دیگر نیز به زمین زده شده است ضمن اینکه کودکان و نوجوانان نیز مانند سایر اقشار جامعه از تمام فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی موجود استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdci.ua5ct1a53bc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما