سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : 4411
آیت‌الله علوی گرگانی:

پیشرفت امروز ثمره خون شهداست

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم پیشرفت کشور در زمینه‌های علمی و اقتصادی را حاصل دستیابی به استقلال دانست و دفاع از این استقلال را خواستار شد.
پیشرفت امروز ثمره خون شهداست
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی در دیدار با جمعی از افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که ظهر امروز برگزار شد، در سخنانی با تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی به تبیین اثرات این انقلاب تاریخ ساز پرداخت و اظهار داشت: گرامیداشت انقلاب اسلامی و دهه فجر به این دلیل برگزار می‌شود که آیندگان بدانند نهال این انقلاب با خون شهیدان آبیاری شده و وظیفه ما این است که از این درخت تنومند حراست کرده و این نعمت بزرگ الهی را حفظ کنیم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های علمی و اقتصادی کشور، ‌پس از پیروزی انقلاب اسلامی ابراز داشت: همه این پیشرفت‌ها به واسطه رسیدن به استقلال به دست آمده و با وجود همه فشارها و کاستی‌ها باید از این استقلال دفاع کرده و آن را از گزند بیگانگان در امان داشت.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه به تبیین مصادیقی از دشمنی دشمنان ایران پیش از پیروزی انقلاب در ترور نخبگان علمی و یا خارج کردن آنها از ایران پرداخت و تصریح کرد: آنها می‌خواستند کشور ایران در همه زوایا محتاج باشد و به پیشرفت و تعالی نرسد، ولی به برکت انقلاب اسلامی و دست یافتن به استقلال با رهبری امام راحل (ره) و همت فرزندان این مرز و بوم امروز کشورمان در سطح بالای علمی و تکنولوژی قرار گرفته است.

علوی گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنی از امام علی (ع) در خصوص فانی بودن دنیا اظهار داشت: مشکل امروز بشریت این است که جهل در جامعه حاکم است و ندانستن بشر را به هلاکت می‌رساند.

وی ادامه داد: انسان‌ها تصور می‌کنند که در این دنیا ماندگار هستند و از این رو به ساختن دنیا می‌پردازند و اکثراً می‌خواهند بمانند و فکر رفتن نیستند.

این مرجع تقلید بیان داشت: نتیجه این جهل و ماندگار دانستن دنیا این است که انسان دست به طغیانگری و جنایت می‌زند و این بزرگ‌ترین اشتباه بشر امروز است.

علوی گرگانی در پایان خاطر نشان کرد: دنیا حالت مرگ است و نباید به آن دلبسته شد بلکه باید با تمام ابزاری که خدا در اختیارمان قرار داده تلاش کنیم تا از جهل دنیوی خارج شویم و راه سعادت در آخرت را پیش بگیریم.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.8baurhba8iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما