چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : 4436
با حضور سرپرست کمیته امداد امام خمینی کشور برگزار شد؛

همایش نقش روحانیت در ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری

قم نيوز : قم نيوز: همایش نقش روحانیت در ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری با حضور مسوولین و ائمه جماعات و روحانیون برگزار شد.
همایش نقش روحانیت در ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری
به گزارش قم نيوز، همایش نقش روحانیت در ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری با حضور حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی، محمدمهدی عرب انصاری معاون سیاسی امنیتی استاندار قم، عبدالله جلالی سرپرست کمیته امداد امام خمینی استان قم، ائمه جماعات و روحانیون سه‌شنبه شب در شبستان امام خمینی حرم حضرت معصومه برگزار شد.

در این مراسم ابتدا آیاتی چند از کلام الله مجید توسط یزدان پناه قاری بین‌المللی کشورمان قرائت شد.

در ادامه عبدالله جلالی ضمن عرض خیر مقدم به حضار به ارائه گزارشی از وضعیت و فعالیت‌های کمیته امداد خمینی استان پرداخت.

وی با بیان اینکه در استان حدود ۲۰ هزار خانوار که معادل ۴.۱ درصد جمعیت قم است زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند، گفت: این رقم تا پایان سال ۸۷، ۵.۳ درصد بوده است که در طی این سه سال شاهد کاهش چشمگیری از بعد کمی بوده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم ادامه داد: در این خانواده‌ها حدود ۵ هزار دانش آموز، ۹۵۰ دانشجو و حدود ۳ هزار یتیم زیر ۱۸ سال وجود دارد و حدود ۱۳ هزار خانوار را زنان سرپرستی می‌کنند.

جلالی با بیان اینکه در بحث مشارکت‌های مردمی از استان‌هایی هستیم که به برکت حضور روحانیت و معنویت حاکم بر استان از مشارکت خوبی برخوردار هستیم، تصریح کرد: در بحث اکرام ایتام بیش از ۱۲ هزار حامی داریم که از ایتام حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در نسبت حامیان به ایتام در کشور رتبه اول را داریم، خاطرنشان کرد: در بحث سرانه صدقات یعنی نسبت صدقات به جمعیت معمولا جزء سه استان اول کشور هستیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با تاکید بر اینکه در ۹ ماه ابتدایی سال جهاد اقتصادی نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۴۵ درصدی مشارکت‌های مردمی بودیم، اضافه کرد: مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی بحث اشتغال و توانمندسازی خانواده‌ها، فعالیت‌های فرهنگی در بعد اعتقادی، دینی، ارتقای سطحی دانش و علمی خانوارها و تامین بهداشت، مسکن و توجه به امر ازدواج است.

جلالی با بیان اینکه پیام اصلی اسلام مبارزه با ظلم، ستم و فقر است، اظهار کرد: انتظار داریم شهر مقدس قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی ایران و مرکز فقه شیعی در موضوع فقرزدایی نمونه باشد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdci.pa5ct1a5qbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما