پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : 4500
با سخنرانی ريیس مجلس؛

جشنواره علامه عسگری در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نيوز: نخستین جشنواره علامه عسگری با سخنرانی ريیس مجلس و مدیر حوزه‌های علمیه کشور در قم برگزار می‌شود.
جشنواره علامه عسگری در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نيوز، نخستین جشنواره علامه عسگری پنجشنبه بیست و هفتم بهمن ماه در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش در این جشنواره علی لاریجانی رييس مجلس شورای اسلامی و آیت‌الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به ایراد سخن خواهند پرداخت.

بر این همین اساس برگزاری همایش علمی به منظور بازشناسی مبانی پژوهش و روش پژوهشی علامه عسگری و تهیه شناخت‌نامه علامه در رأس برنامه‌های نخستین جشنواره علامه عسگری قرار گرفته است.

سیری در مبانی افکار و آثار علامه عسگری، راهکارهای علمی و عملی تقریب از نظر ایشان (روش‌شناسی تقریب)، نقش علامه عسگری در احیای معارف اهل ‌بیت و مکتب خلفا، مبانی پژوهش و روش‌شناسی پژوهشی علامه عسگری، بررسی، نقد و معرفی آثار و کتاب‌شناسی آثار ایشان از محورهای همایش علمی این جشنواره است.

علامه عسکری در سال ۱۲۹۳ هجری شمسی در سامرا به دنیا آمد و در دامان جد بزرگ خود پرورش یافت. اجداد وی همگی صاحب نام و کمالات بودند و همین امر سبب شد تا وی از کودکی در کتابخانه جدش که از مهم‌ترین کتابخانه‏ های شهر سامرا بود، رفت و آمد داشته و از کتب آن استفاده کند.

استعداد و هوش سرشار توأم با نبوغ وی سبب شد تا از دوران کودکی و نوجوانی از دیگر کودکان ممتاز شده و درس‌های علوم حوزوی را از کتاب‌های رسمی از قبیل سیوطی و مختصر المعانی، مغنی اللبیب، حاشیه، مطوّل، شرح جامی، شرح ابن‏عقیل، قوانین الاصول و معالم الاصول و شرح لمعه بخواند.

علامه عسکری پس از گذراندن سطوحی از علوم حوزوی در سن ۱۸ سالگی وارد حوزه علمیه قم شد.

وی ابتدا در مدرسه رضویه ساکن شده و سپس به مدرسه فیضیه منتقل شد و با آیت‌اللَّه حاج شیخ علی صافی برادر بزرگتر آیت‌الله صافی گلپایگانی هم حجره شد.

دروس سطوح عالی از جمله رسائل، مکاسب، کفایه و منظومه حاج ملاهادی سبزواری را در محضر اساتید بزرگی همچون آیت‌الله سید شهاب‏الدین مرعشی نجفی و آیت‌الله حاج شیخ محمدحسین شریعتمدار ساوجی آموخت.

این استاد بزرگ در طول عمر با برکت خویش در کنار کارهای علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و تاسیس مراکز آموزشی اسلامی، در مناسبت‌های گوناگون با عالمان و اندیشمندان مباحثه و مناظره داشت.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdca.wnyk49nmw5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما