شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب : 45924
منبع : خبرگزاری فارس
آيت‌الله علوي‌گرگاني مطرح كرد

لزوم چاره‌انديشي مسؤولان براي نجات مردم از ربا در بانک‌ها

قم نيوز : قم نیوز: يكي از مراجع تقليد گفت: مسؤولان بايد علاجي پيدا كنند تا در قالب اسلامي بتوانيم هزينه‌ها را تأمين كنيم و مردم را از ربا نجات دهيم.
لزوم چاره‌انديشي مسؤولان براي نجات مردم از ربا در بانک‌ها
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از اقتصاددانان حوزه اظهار کرد:‌ شما دردهای جامعه را احساس می‌کنید، دردها گناهان هستند و راه آن برگشت و طلب استغفار است.

وی خاطرنشان کرد:‌ برخی بانک‌ها مراجعه می‌کنند و به آنها می‌گوییم اسم اسلامی را در تابلوها قرار دادید، ولی زمانی که در جریان ورود پیدا می‌کنیم، چیزی از اسلام مشاهده نمی‌شود و با انواع مختلف و الفاظ متفاوت مسائل ربا را پیاده می‌کنند.

این مرجع تقلید عنوان کرد:‌ بهترین اعمال از ایمانی ناشی می‌شود که درد جامعه را اصلاح کند و کاربرد عملی داشته باشد، نه اینکه در بانک بگذارند.

وی یادآور شد: در اسلام آمده که پول‌ها باید در بخش تولید به کار رود و به این طریق کار به وجود آید و تولید کار شود، نه اینکه کارخانه‌ها‌ تعطیل شود.

آیت‌الله علوی‌گرگانی ادامه داد: این امر تنها به تعطیلی کارخانه‌ها ختم نمی‌شود، بلکه بیکاری چندین نفر را به وجود می‌آورد، حرف زدن هنر نیست بلکه باید با عمل نشان دهید.

وی خاطرنشان کرد:‌ در قالب الفاظ مطالبی بیان می‌شود که با بررسی مشخص می‌شود، واقعیت اینگونه نیست، کار حرام خدا را نمی‌توان حلال کرد.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر مطالعه و دقت در زمینه مباحث اقتصادی گفت: باید مطالعه و دقت کنید که در برابر چه حرکتی این پول گرفته می‌شود، حرکتی که ما به ازا ندارد، حرام است.

وی ابراز امیدواری کرد: حرکت شما سبب شود، این مملکت را از این مشکل نجات دهید، مسؤولان باید علاجی پیدا کنند تا در قالب اسلامی بتوانیم هزینه‌ها را تأمین کنیم و مردم را از ربا نجات دهیم.

آیت‌الله علوی‌گرگانی خاطرنشان کرد:‌ هر اندازه در این کار تلاش کنید، از پاداش خداوند بهره‌مند می‌شوید، زیرا جامعه را نجات می‌دهید.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdon0o.yt0kx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما