جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : 46154
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله علوی گرگانی مطرح کرد

بهره‌مندی از ظرفیت بقاع متبرکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: لازم است با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و فعالیت‌های فرهنگی در این اماکن، به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کنیم.
بهره‌مندی از ظرفیت بقاع متبرکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
به گزارش قم نیوز،  آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت امامزاده سید جلال‌الدین اشرف(ع) اظهار کرد: حضور امامزادگان و بقاع متبرکه آنها در مناطق مختلف کشورمان، فرصت‌های الهی برای ترویج دین مبین اسلام بوده و باید قدر این فرصت‌ها را بدانیم زیرا بر اساس روایات فرصت‌ها مانند ابر می‌گذرند.

وی افزود: امامزادگان ستارگانی هستند که در زمین پخش شده‌اند و نور آنها راهنمای شیعیان در طول تاریخ بوده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه لازم است پروانه‌وار گرد شمع وجودی امامزادگان بگردیم و شناخت صحیحی از آنها داشته باشیم گفت: ائمه اطهار(ع) تاکید فراوانی بر استفاده شیعیان از معرفت و منزلت امامزادگان داشته‌اند.

وی ادامه داد: امامزادگانی همچون سید جلال‌الدین اشرف(ع) افتخار مردم گیلان و ایران هستند و البته مردم کشورمان نیز قدر این بزرگان را به خوبی می‌دانند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به وقایع تاریخی پیش از ورود این امامزاده واجب‌التعظیم(ع) در ایران و جنگ‌های صورت گرفته میان شیعیان و سایر اقوام عنوان کرد: کشور ما مرکز حب ولایت است و ایرانیان در ولایت‌مداری دارای سابقه تاریخی هستند.

استاد فقه و اصول حوزه علمیه با تاکید بر ترویج گفتمان اسلام و انقلاب با محوریت بقاع متبرکه خاطرنشان کرد: لازم است با استفاده از این ظرفیت مهم، جوانان را از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مصون بداریم.

وی گفت: بقاع متبرکه بهترین مکان برای تبلیغ دین هستند و جوانان نیز با دیدن برنامه‌های مفید و متنوع، جذب امکان مقدسه خواهند شد.

آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: امیدواریم خداوند این اقدام اوقاف گیلان در برگزاری کنگره علمی بزرگداشت امامزاده جلال‌الدین اشرف(ع) را اجر و ثواب فراوان بدهد و این توفیقات تداوم یابد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjxvex.uqemizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما