دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 46219
حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی:

دشمن به دنبال ترویج سکولاریسم در هیئات مذهبی و حوزه است

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه با تاکید بر این که خواست امروز دشمن ترویج سکولاریسم در حوزه علمیه و هیئات و محافل مذهبی است، گفت: حقیقتاً اگر انقلاب اسلامی نبود، مداحان و وعاظ و منبری‌ها و علما و مراجع، این ارج و قرب کنونی را نداشتند.
دشمن به دنبال ترویج سکولاریسم در هیئات مذهبی و حوزه است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در آیین نکوداشت شاعران و مداحان انقلابی که به همت سازمان بسیج مداحان استان در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با بیان این که امروزه انقلابی بودن مداح و منبری و شاعر اهل بیت(ع) یک ضرورت به شمار می‌رود، گفت: ما دین سکولار و هیات سکولار نداریم و این را هم باید بدانیم که دین و هیات سکولار خواسته دشمن است که این مساله اصلاً با سیره و مرام امام حسین(ع) و محبان ایشان جور در نمی‌آید.

وی اضافه کرد: دشمنان با این که ما صرفاً یا حسین بگوییم و عزاداری کنیم اما کاری به مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل نداشته و از رهبری و نظام دفاع نکنیم، ندارند، کما این که در خود اروپا دسته جات و هیئات بزرگی به عزاداری در مناسبت‌ها می‌پردازند اما شیعیان در آن‌ها حق ندارند از نظام و ولایت فقیه و اسلام سیاسی و ... حرفی به میان بیاورند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی با هشدار نسبت به این که متاسفانه برخی به دنبال ترویج سکولاریسم در هیئات مذهبی هستند، تصریح کرد: نخستین شاخصه مهم انقلابی بودن چه برای مداحان و شاعران اهل بیت(ع) و چه برای مسوولان و سایر اقشار مردم این است که باور به سیاسی بودن دین داشته باشیم و متاسفانه برخی این باور را ندارند، در حالی که همین فرمایش امیرالمؤمنین علی (ع) برای ما کفایت می‌کند که "کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا".

وی افزود: آیا واقعاً امروز ظالم و ستمگر غیر از آمریکا و کشورهای مستکبر غربی و صهیونیست‌ها و آل سعود و ... هستند و آیا مظلومان عالم غیر از مردم عراق و سوریه و یمن و بحرین و فلسطین و ... هستند؟!

عضو هیات علمی جامعه المصطفی بیان داشت: از نگاه امام راحل هر کسی که دین را از سیاست جدا بداند، جاهل است و امروز دشمنان می‌خواهند با ترویج سکولاریسم اهداف خود را در قبال جامعه اسلامی ما دنبال کنند.

وی گفت: از این منظر تفکیک شاعر آیینی و شاعر انقلابی کاملاً اشتباه و حرکتی خطرناک است کما این که مقام معظم رهبری در همین قم فرمودند که ما آخوند حکومتی و غیرحکومتی نداریم و این تقسیم بندی‌ها غلط و کار دشمن است.

وی با بیان این که متاسفانه در حوزه و هیئات مذهبی عده‌ای به دنبال سکولاریسم و تروج آن در بین حوزویان و هیاتی‌ها هستند، افزود: واقعاً اگر درست فکر کنیم متوجه می‌شویم که اگر انقلاب اسلامی و نظام اسلامی نبود، مداحان و سخنرانان و علما و مراجع و منبری‌ها، این همه میدان آماده و ارج و قرب را نداشتند، بنابر این نباید طوری حرف بزنیم و عمل کنیم که تفکر و روحیه انقلابی کمرنگ شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی همچنین با تاکید بر لزوم تبعیت از ولی فقیه به عنوان شاخص مهم انقلابی بودن گفت: متاسفانه عده ای ولایت بر فقیه دارند و جلو می اُفتند و حال آن که در زمانه غیبت امام معصوم، نزدیک‌ترین فرد به ایشان، فقیه است و نباید از ایشان جلو اُفتاد یا عقب ماند بلکه باید رهروی او بود.

وی افزود: متاسفانه عده ای امروز برای سست کردن رهبری و جایگاه ایشان کار می‌کنند و با شبهات بی مبنا و فعالیت در فضای مجازی و تخریب مستقیم و غیر مستقیم ولی فقیه، جاده صاف کن دشمن شده‌اند.

وی افزود: در فتنه سال ۸۸ نیز دیدید که مقام معظم رهبری تا حد امکان به دنبال جذب حداکثری بود اما فتنه گران نخواستند و طور دیگری رفتار کردند و گرنه سیره حضرت آقا، جذب حداکثری و دفع حداقلی است و ما هم باید به تبعیت از ایشان از سیاه نمایی و طرد نیروهای انقلابی بپرهیزیم.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی در خاتمه گفت: نکته حائز اهمیت دیگر رعایت اصل اعتدال به معنای قرآنی و دینی آن است چه آن که ما از تندروی و کندروی ضربه‌ها خورده‌ایم؛ آنچه مهم است این که همه در تبعیت از مقام معظم رهبری از افراط و تفریط بپرهیزیم و به اعتدال به معنای قرآنی آن تکیه کنیم.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcb95ba.rhb08piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما