يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 47156
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام ماندگاری:

مبلغان باید فرهنگ زیارت را در روستاها ترویج دهند

قم نيوز : قم نیوز: استاد برجسته حوزه با تاکید بر اینکه مردم باید یاد بگیرند که از نان شب خود برای زیارت ائمه اطهار(ع) بزنند، گفت: مبلغان باید در روستاها حضور یابند تا روستاییان را نسبت به اهمیت زیارت اهل بیت(ع) آگاه کنند و فرهنگ زیارت را در میان آنها ترویج دهند.
مبلغان باید فرهنگ زیارت را در روستاها ترویج دهند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری شنبه شب در آیین افتتاح زائرسرای حضرت خدیجه(س) که در بوستان نجمه برگزار شد، با بیان اینکه خدمت‌رسانی به مردم برای حضور پر شورتر آنها در اماکن مقدس باید دنبال شود، اظهار کرد: بالاترین خدمت، ارائه خدمات فرهنگی و تاثیرگذاری معنوی است، امامزادگان و آستان‌های مقدس دانشگاه و درمانگاه هستند که می‌توانند علاوه بر آموزش معارف دینی بسیاری از آلودگی‌های فکری و روحی را از بین ببرد.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید یاد بگیرند که از نان شب خود برای زیارت ائمه اطهار(ع) بزنند، اضافه کرد: مبلغان باید در روستاها حضور یابند تا روستاییان را نسبت به اهمیت زیارت اهل بیت(ع) آگاه کنند و فرهنگ زیارت را در میان آنها ترویج دهند.

این استاد برجسته حوزه خاطرنشان کرد: افرادی که در حال خدمت به زائران کریمه اهل بیت(ع) هستند باید بدانند که در حقیقت به دنبال خدمت به خود هستند چرا که در حال بالارفتن از پلکان تعالی بوده و در روز قیامت گره‌های آنها باز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خدمت‌گزاران به دنبال سرمایه‌گذاری برای دنیای آخرت هستند، تصریح کرد: اکنون که فرصت خدمت‌ را داریم باید شاکر باشیم چرا که اهل ذلت نبوده که توانسته در این جایگاه قرار گیریم اما باید مراقب باشیم که اگر عملکرد اشتباه کوچکی از ما سر بزند از این جایگاه خارج می‌شویم.

ماندگاری با تاکید بر اینکه باید در دنیا و آخرت در خدمت اهل بیت(ع) باشیم، عنوان کرد: امیدواریم همانطور که در دنیا همراه اهل بیت(ع) بوده‌ایم در آخرت نیز همراه ایشان باشیم چرا که همراهی این خاندان سعادت بزرگی است که نصیب هر فردی نمی‌شود.

وی از جایگاه زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در روایات ائمه اطهار(ع) یاد کرد و ادامه داد: هر فردی که بتواند در تبلیغ فرهنگ اهل بیت(ع) قدمی بردارد نزد این خاندان مورد توجه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdccesq0.2bqmp8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما