شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 47302
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت الاسلام والمسلمین غفوری در جمع داوطلبان ورودی به حوزه:

امروز فضای کار برای حوزویان در سراسر جهان فراهم است/حوزه بستری امن و معنوی برای رشد کمالات اخلاقی جامعه فراهم می کند

قم نيوز : قم نیوز: قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها در جمع داوطلبان ورود به حوزه تاکید کرد: امروز بهترین شرایط برای حضور و فعالیت حوزویان در عرصه هدایت گری در سراسر جهان فراهم است.
امروز فضای کار برای حوزویان در سراسر جهان فراهم است/حوزه بستری امن و معنوی برای رشد کمالات اخلاقی جامعه فراهم می کند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری، درمراسم آزمون ورودی حوزه های علمیه درمسجد امام حسن عسکری(ع) قم ، با اشاره به برکات ماه رجب گفت: نگاه مسئولانه به دستورات دین و همچنین تلاش در جهت فراگیری علوم الهی و تعلیم آن به بندگان خدا و خودسازی و جامعه سازی از جمله عوامل مهمی است که شرکت کنندگان در این آزمون ورود به حوزه را به این کار واداشته است.

وی افزود: خرسندیم که امروز نوجوانان و جوانان علاقه مند به درک کمالات الهی و اخلاقی گام در این مسیر گذارده اند و امیدواریم گام های بعدی را نیز با نشاط و علاقه و حس مسئولیت پذیری بیشتر بردارند و موفقیت های فراوانی را در عرصه درس و بحث و تبلیغ و تدریس و... داشته باشند.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها اظهارکرد: مهمترین ویژگی که حوزه را نسبت به سایر مراکز آموزشی متمایز می کند، آن است که حوزه بستری امن و معنوی برای رشد کمالات اخلاقی، الهی و تهذیب و خودسازی نفس و هدایت جامعه را فراهم می کند؛ این درحالی است که مراکز آموزشی دیگر صرفا به بیان مطالبی در رشته های خاص علمی بسنده می کنند.

وی گفت: افرادی که در حوزه حضور می یابند افق روی خود را مسئولانه ترسیم کرده اند و به دنبال ارتقا و گسترش دین خدا بر روی زمین هستند و آنچه آنها را خرسند می کند، جلب رضایت الهی و هدایت بندگان خداست؛ وظیفه حوزویان در برابر خدا و پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) و دین الهی کاملا روشن است.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری اظهارکرد: عالمان هستند که معارف و احکام الهی را برای مردم بیان می کنند و زمینه ارتقا و رشد معنوی جامعه را به اشکال مختلف فراهم می سازند؛ این حجم از وظایف الهی که بر دوش روحانیون است، باعث می شود که آنها با اتصال به خدا و توکل و توسل به حضرات معصومین(ع) در این مسیر ثابت قدم باشند.

وی گفت: با توجه به شرایط جدید در عرصه هدایت گری دینی، فرهنگی،‌سیاسی و خدمات اجتماعی امروز زمینه فعالیت و حضور فعال روحانیون و مبلغان بیش از هر زمان دیگری وجود دارد؛ خوشبختانه امروزه زمینه فعالیت و حضور عالمان در عرصه های مختلف در سراسر جهان فراهم است.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری اظهارکرد: امروزه زمینه فعالیت عالمان دین در کرسی های شیعه شناسی در دانشگاه های سراسر جهان وجود دارد تا معارف ناب دین مبین اسلام و مذهب تشیع را به بهترین شکل به دنیا عرضه کنند.

وی گفت: تشیع که همان اسلام ناب محمدی(ص) است، موجب ایجاد انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین تحول سیاسی مذهبی جهان و همچنین بیداری اسلامی است و علما و روحانیون وظیفه دارند مبانی این تفکر ناب الهی را به دنیا معرفی کنند.

قائم مقام حوزه های علمیه  اظهارکرد: مجاهدان دین الهی به عنوان الگوهای اخلاقی و علمی در عرصه های مختلف حضور پیدا می کنند و به کسانی که در تشخیص راه دچار مشکل شده اند یاری می رسانند؛ قطعا این مسیر دشوار با عنایات حضرت حق و توجه و توسل به خداوند و پیامبر و اهل بیت(ع) با بهترین شکل ممکن طی خواهد شد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcf0mdj.w6dexagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما