سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 48203
منبع : خبرگزاری فارس
امیرآبادی در جمع ناظران انتخابات:

کاندیداهای بی‌توجه به قانون از فیلتر مردم عبور نمی‌کنند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای استان قم گفت:‌ کاندیداها باید به قانون عمل کنند چرا که اگر در شرایط کنونی به قانون عمل نکنند نمی‌توانند با میلیاردها تومان پول به مدیریت یک شهر اقدام کنند؛ افرادی که قانون را رعایت نمی‌کنند از فیلتر رأی مردم هم عبور نمی‌کنند.
کاندیداهای بی‌توجه به قانون از فیلتر مردم عبور نمی‌کنند
به گزارش قم نیوز، احمد امیرآبادی فراهانی، در چهارمین نشست آموزشی ناظران شوراهای اسلامی شهر و روستای استان که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه انتخابات به عنوان یک امانت به هیأت‌های نظارت و اجرایی سپرده شده است، اظهار کرد:‌ نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری بر عهده شورای نگهبان و نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بر عهده مجلس شورای اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه از میان هزار و 600 کاندیدای استان قم نزدیک به 20 نفر رد صلاحیت شده‌اند، اضافه کرد: در مرحله دوم انتخابات کاندیداها فعالیت‌های تبلیغاتی خود را دنبال می‌کنند که تا کنون در این مرحله تخلفات گسترده انتخاباتی در سطح شهر قم انجام شده است که در حال نظارت بر آنها هستیم.

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان قم با اشاره به اینکه مسؤولیت جمع‌آوری پوسترها و بنرهای غیرمجاز در سطح شهر بر عهده هیأت اجرایی انتخابات است، تصریح کرد: کاندیداها باید به قانون عمل کنند چرا که اگر در شرایط کنونی به قانون عمل نکنند نمی‌توانند با میلیاردها تومان پول به مدیریت یک شهر اقدام کنند؛ افرادی که قانون را رعایت نمی‌کنند از فیلتر رأی مردم هم عبور نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در فرآیند برگزاری انتخابات همزمان با روز جمعه شاهد حضور ناظران در صحنه خواهیم بود؛ ناظران رسالت سنگینی را بر عهده دارند اما باید تا پایان انتخابات حضور داشته و از آرای مردم صیانت می‌کنند.

امیرآبادی بر حفظ آرای مردم به عنوان حق‌الناس تاکید کرد و گفت:‌ با توجه به تجربه کسب کرده در انتخابات دوره گذشته امسال در مجموعه هیأت اجرایی و نظارت تصمیم گرفته‌ایم که زمان استراحت مطلوبی را برای ناظران و مجریان پیش‌بینی کنیم تا در شمارش آرا با مشکل خاصی مواجه نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه برخی از آرای ریاست جمهوری به اشتباه به صندوق‌های شوراها انداخته می‌شود، اظهار کرد: جداسازی این آرا در زمان شمارش انجام می‌شود؛ انتخابات شورای اسلامی شهر قم را به چهار منطقه تقسیم‌بندی کرده که این مناطق با حضور شخصیت‌های برجسته نظارت بر روند برگزاری انتخابات را دنبال می‌کنند، شعبات اخذ رأی بعد از شمارش آرا باید صندوق‌ها را به این مناطق انتقال دهند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر شمارش آرا در روز شنبه نیز ادامه داشته باشد مشکل خاصی نخواهیم داشت چرا که حقوق افراد درنظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه جمعیت قابل توجهی در سطح کشور در برگزاری انتخابات مشارکت دارند، اضافه کرد: روند برگزاری انتخابات نظام اسلامی با محوریت مردم دنبال می‌شود چرا که اقشار مختلف مردم در هیأت‌های نظارت و اجرایی مشارکت دارند به همین علت می‌توانیم بگوییم که مجلس و دولت مقدمات کار را فراهم آورده و انتخابات توسط مردم برگزار می‌شود.

امیرآبادی با تاکید بر اینکه ناظران باید تا پایان برگزاری انتخابات مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که از اقشار مختلف مردم در انتخابات استفاده کنیم به همین علت نیروهای مردمی باید در صحنه برگزاری انتخابات مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شمارش آرا باید توسط مجریان انجام شود، عنوان کرد: ناظران نباید در روند برگزاری انتخابات مشارکتی داشته باشند؛ اینکه چه فردی در انتخابات توسط مردم انتخاب شود به ناظران ارتباطی ندارد چرا که این افراد فقط رسالت صیانت از آرای مردم را بر عهده دارند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از عملکرد سازماندهی شده برخی افراد برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی در روز برگزاری انتخابات یاد کرد و گفت:‌ تخلفات انتخاباتی در دوره‌های مختلف قابل مشاهده بوده اما اینکه غیر از خواسته مردم چیز دیگری رقم بخورد نادرست است و افرادی که در فتنه 88 به دنبال القای این تفکر نادرست بودند به ملت ظلم کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اجرای قانون به عنوان یک اولویت برای ناظران مطرح است، اضافه کرد: آرای مردم حق‌الناس است و افرادی که رسالت صیانت از این حق‌الناس را بر عهده دارند نزد خداوند متعال مسؤول هستند.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: هیأت‌های نظارت و اجرایی توافق کرده که ناظران شورای نگهبان مکان صندوق‌ها را تعیین کنند؛ مجریان هیأت اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری در شعب اخذ رأی مشترک هستند به همین علت با مشکل خاصی مواجه نخواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه همگان باید نسبت به انجام رسالت خود در انتخابات نگاه ویژه داشته باشیم، عنوان کرد: انتخابات می‌توانند سرنوشت نظام اسلامی را رقم بزند به همین علت همگان باید در انتخابات شرکت و با حضور حداکثری از تحقق اهداف دشمن جلوگیری کنند.

امیرآبادی با بیان اینکه ایران اسلامی سالم‌ترین انتخابات را برگزار کرده است، مطرح کرد: بسیاری از انتخاباتی که در کشورهای مختلف برگزار می‌شود فقط به صورت ظاهری بوده و جلوه حقیقی ندارد.

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان قم یادآور شد: کشورهای مختلف به انتخابات نظام اسلامی نگاه دارند به همین علت برگزاری انتخابات موفق سبب اقتدار و سربلندی نظام اسلامی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شمارش آرا یکی از مهم‌ترین بخش‌های انتخابات است، اضافه کرد: افرادی که به عنوان ناظر در انتخابات حضور دارند نباید با عوامل اجرایی مشارکت داشته باشند چرا که رسالت اصلی آنها نظارت بوده و با دخالت در امور اجرایی نمی‌توانند به شیوه مطلوب به رسالت خود عمل کنند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcgwx9t.ak97z4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما