چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 49268
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل محیط زیست استان قم:

دستگیری 230 شکارچی و صیاد متخلف در قم

60 قبضه اسلحه از متخلفان کشف شد
قم نيوز : قم نيوز: مدیرکل محیط زیست استان قم با بیان اینکه 230 متخلف در حوزه شکار و صید شناسایی و دستگیر شدند، گفت: بیش از 60 قبضه اسلحه از متخلفان کشف شد.
دستگیری 230 شکارچی و صیاد متخلف در قم/ 60 قبضه اسلحه از متخلفان کشف شد
دستگیری 230 شکارچی و صیاد متخلف در قم/ 60 قبضه اسلحه از متخلفان کشف شد
به گزارش قم نيوز، سید رحمان دانیالی امروز ، با اشاره به عملکرد اداره کل محیط زیست استان قم در دولت یازدهم، اظهار کرد: برای حفاظت از محیط زیست طبیعی قم، سه منطقه کهک، کهندان و مسئله با مساحت حدود 150 هزار هکتار به مناطق شکار ممنوع استان قم اضافه شد که این اقدام در راستای ارتقاء سطح حفاظتی مناطق و زیستگاه‌های طبیعی صورت گرفت.

وی از احداث پاسگاه محیط بانی در تالاب شکار ممنوع حوض سلطان خبر داد و تصریح کرد: این منطقه دارای اهمیت اکولوژیک است و آبگیری این تالاب ارزشمند پس از 8 سال صورت گرفت.

مدیرکل محیط زیست استان قم همچنین از تخصیص اعتبارات ویژه تالاب‌ها به استان قم برای نخستین بار خبر داد و گفت: بیش از 10 درصد از وسعت جغرافیایی استان قم را زیستگاه‌های ارزشمند تشکیل می‌دهند که برای محافظت از آن نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه است.

دانیالی با اشاره به افزایش گشت و پایش یگان حفاظت محیط زیست در مناطق طبیعی و زیستگاه‌های حساس استان قم، تصریح کرد: لایروبی، مرمت و احداث آبشخورهای حیات وحش در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع استان قم در دو سال گذشته با مشارکت دوستداران و فعالان زیست محیطی انجام شد.

وی از توسعه و تجهیز پاسگاه‌های محیط بانی و ایجاد شبکه بیسیم با پوشش کامل در سطح استان خبر داد و بیان کرد: تکمیل تجهیزات دفاعی و برگزاری دوره‌های آموزشی گسترده ویژه محیط بانان، بهبود وضعیت معیشتی محیط بانان و افزایش سه برابری حقوق محیط بانان استان قم از جمله اقداماتی است که در دولت صورت گرفته است.

مدیرکل محیط زیست استان قم همچنین از تشکیل ستاد اطفاء حریق با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط خبر داد و عنوان کرد: تکمیل تجهیزات اطفاء حریق در پاسگاه‌های محیط بانی و مهار بیش از 10 مورد آتش سوزی نیز از دیگر اقدامات موثری بود که صورت گرفت.

دانیالی با بیان اینکه 230 متخلف در حوزه شکار و صید شناسایی و دستگیر شدند، گفت: بیش از 60 قبضه اسلحه از متخلفان کشف شد. همچنین بیش از 800 قطعه پرنده و 100 قطعه از دیگر گونه‌های جانوری کشف و در طبیعت رها شدند.

وی با اشاره به یکی از مهمترین نیازهای محیط زیست قم گفت: وجود یک مرکز تحقیقات زیست محیطی از مهمترین نیازهای محیط زیست استان به شمار می‌رود که به همت دولت ، احداث مرکز تحقیقات زیست محیطی در زمینی به مساحت 40 هکتار آغاز شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcivra5.t1a3q2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما