پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۷
کد مطلب : 49652
منبع : خبرگزاری فارس
معاون شهردار قم:

ادامه بلوار جمهوري در منطقه دو بازگشايي شد

قم نيوز : قم نيوز: معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم از بازگشايي ادامه بلوار جمهوري در منطقه دو خبر داد.
ادامه بلوار جمهوري در منطقه دو بازگشايي شد
ادامه بلوار جمهوري در منطقه دو بازگشايي شد
به گزارش قم نيوز، علیرضا قاری قرآن امروز، با اشاره به پروژه بلوار جمهوری در منطقه دو اظهار کرد: این پروژه حدفاصل پل 9 دی تا میدان امام حسین به طول 800 متر و عرض نزدیک 45 متر واقع شده و بدنه این پروژه شامل دو لاین کندرو و دو مسیر تندرو است که دسترسی‌ها را فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: کل پروژه حدود 5 هزار تن آسفالت با هزینه 6 میلیارد و 500 میلیون ریال داشته است و بحث روشنایی، جدول گذاری و تمام امکانات مورد نیاز پروژه تکمیل شده است.

وی با اشاره به اهمیت پروژه بلوار جمهوری در منطقه دو گفت: این پروژه به دلیل آنکه در منطقه دو واقع شده که از مناطق کم‌برخوردار شهر قم است و می‌تواند تغییرات اساسی در کالبد منطقه دو ایجاد کند و سبب می‌شود رشد و توسعه منطقه را داشته باشیم و ارزش افزوده ویژه‌ای به منطقه اعمال کند.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم خاطرنشان کرد: از جمله اهداف این محور می‌توان به ایجاد توسعه متوازن در شهر و همچنین ارتباط بین مناطق دو و چهار اشاره کرد که به وسیله پل 9 دی اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه عملیات این پروژه از دو سال گذشته آغاز شده است گفت: عملیات به طور عمده مربوط به تملک در مسیر بوده است که بالغ بر 120 واحد پلاک در مسیر آزادسازی شده وکل عرصه تملک شده نزدیک به 13 هزار و 173 متر بوده و کل اعیانی تملک شده 11 هزار و 795 متر اراضی آزادسازی در مسیر است.

قاری قرآن با اشاره به هزینه‌های عمرانی و تملک بلوار جمهوری در منطقه دو گفت: هزار و 150 متر طول نهر به مبلغ 2 میلیارد و 800 میلیون ریال، 2 هزار و 900 متر طول کانیو به اضافه 3 هزار و 300 متر طول تک جدول به مبلغ 6 میلیارد و 500 میلیون ریال و 160 متر طول پل فلزی به مبلغ 200 میلیون ریال انجام شده است.

وی 30 هزار متر مربع آواربرداری و زیرسازی به مبلغ 11 میلیارد و 500 میلیون ریال،  250 متر موزاییک فرش و 45 متر طول جدول سنگی به مبلغ 300 میلیون ریال، 5 هزار متر مربع پیاده‌روسازی و کاشت فضای سبز به مبلغ 560 میلیون ریال، تعمیر و نصب تابلو های هدایت مسیر و رنگ ترافیکی و جدولی به مبلغ 700 میلیون ریال و جابجایی شبکه برق و تیر های موجود در مسیر به مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون ریال را از دیگر هزینه‌های عمرانی این پروژه ذکر کرد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم عنوان کرد: جمع کل هزینه عملیات عمرانی به مبلغ 30 میلیارد و 460 میلیون ریال و جمع کل غرامت پرداخت شده 200 میلیارد ریال و در مجموع کل هزینه عمرانی و تملک ادامه بلوار جمهوری در منطقه دو به مبلغ  230 میلیارد و 460 میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf0vdj.w6d1tagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما