شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : 5251
تا پایان سال 90 اتفاق می‌افتد؛

ارائه 23 هزار جلد کتاب در کتابخانه دیجیتال مرکز نور

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کتابخانه دیجیتال مرکز نور از ارائه 23 هزار جلد کتاب در کتابخانه دیجیتال مرکز کامپیوتری علوم اسلامی تا پایان سال 90 خبر داد.
ارائه 23 هزار جلد کتاب در کتابخانه دیجیتال مرکز نور
به گزارش قم نیوز، سید مصطفی طباطبایی اظهار داشت: مرکز کامپیوتری علوم اسلامی بر اساس اهدافی که برای خود ترسیم کرده، اقدام به تدوین متون اسلامی با استفاده از تکنولوژی‌های روز کرده است.

وی ادامه داد: این مرکز هم‌اکنون تجربه‌ای ۲۰ ساله در امر دیجیتالی کردن متون دارد که این موضوع کمک وسیعی به پژوهشگران حوزه علوم اسلامی کرده است.

مدیر کتابخانه دیجیتال مرکز نور افزود: کتابخانه دیجیتال خدمتی از مرکز کامپیوتر علوم اسلامی است که از سال ۸۸ راه‌اندازی شده و تا امروز بیش از ۲۶ هزار مشترک دارد.

وی عنوان داشت: این خدمت جدید به منظور افزایش دسترسی پژوهشگران علوم دینی به متون اسلامی و تسریع در تحقیقات دینی راه‌اندازی شده است.

طباطبایی ابراز داشت: در حال حاضر بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ کتاب در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده است که تا پایان سال ۹۰ این رقم به ۲۳ هزار عوان خواهد رسید و همچنین امکان دانلود قسمت‌هایی از کتاب‌ها تا پایان سال فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: این کتابخانه دیجیتال از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که امر جستجو را برای کاربران آسان می‌کند.

مدیر کتابخانه دیجیتال مرکز نور خاطرنشان کرد: در این کتابخانه دیجیتال امکان جستجوی کتاب مورد نظر بر اساس عنوان کتاب، موضوع مورد نظر، پدیدآورندگان و ناشری که کتاب را منتشر کرده، فراهم شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در بخشی از این پایگاه اینترنتی، تازه‌های نشر حوزه علوم اسلامی برای استفاده علاقه‌مندان معرفی شده است.

طباطبایی گفت: به منظور خدمت‌رسانی بهتر به پژوهشگران حوزه علوم اسلامی، از دهه فجر امسال استفاده از کتب این مرکز به صورت رایگان درآمده و کاربران تنها با ارائه آدرس ایمیل خود می‌توانند از کتب این مرکز استفاده کنند.

وی عنوان داشت: مرکز کامپیوتری علوم اسلامی در حال انجام مقدمات اضافه کردن بخش نسخ خطی کتب اسلامی به مجموعه کتاب‌های این کتابخانه است.

مدیر کتابخانه دیجیتال مرکز نور افزود: این کتابخانه علاوه بر استفاده از ابزارهای بازیابی اطلاعات برای جستجوی ساده و پیشرفته، از امکانات ایجاد میز پژوهشی برای هر کاربر برخوردار است.

وی اظهار داشت: با استفاده از این میز پژوهشی هر کاربر می‌تواند کتاب‌های مورد علاقه خود را در دسترس قرار داده و امکان انجام کارهایی مانند نشان‌دار کردن مطالب با استفاده از این خدمات فراهم است.

طباطبایی ادامه داد: مرکز کامپیوتری نور به طور مداوم در حال افزایش گستره کتب ارائه شده در این مرکز است و در حال حاضر به امر جمع‌آوری کتب علوم انسانی علاوه بر کتب دینی مشغول است.

وی در پایان متذکر شد: این کتابخانه دیجیتال به آدرس http://www.noorlib.ir/ به منظور استفاده علاقه‌مندان حوزه علوم اسلامی و پژوهشگران دینی از منابع اسلامی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdce.n8nbjh8wz9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما