دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : 5314

نمایشگاه زندگی بدون دخانیات برپا شد

قم نيوز : قم نیوز: نمایشگاه زندگی بدون دخانیات به منظور ارتقای سطح آگاهی دانشجویان و کاهش صدمات اجتماعی محیط‌های دانشجویی در پردیس قم دانشگاه تهران آغاز به کار کرد.
نمایشگاه زندگی بدون دخانیات برپا شد
به گزارش قم نیوز، مسوول روابط عمومی پردیس قم دانشگاه تهران با اشاره به برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: دفتر مشاوره دانشگاه تهران در آبان‌ماه سال جاری اقدام به تاسیس یک کلینیک پیشگیری از اعتیاد کرده و به تمام دانشکده‌ها دستورالعملی مبنی بر ارائه قوی‌تر برنامه‌های فرهنگی به منظور پیشگیری از اعتیاد در میان دانشجویان را ابلاغ کرده است.

وی افزود: پردیس قم دانشگاه تهران نیز با وجود سلامت جامعه دانشجویی این پردیس، به منظور ارتقای سطح آگاهی دانشجویان خود در برخورد با این پدیده اقدام به برگزاری نمایشگاهی با این موضوع کرده است.

ابوالفضل علیدوست ابراز داشت: در این نمایشگاه حدود ۱۰۰ پوستر با موضوع جامعه عاری از اعتیاد در معرض دید بازدیدکنندگان گذاشته شده است.

وی ادامه داد: همچنین قسمتی از آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه، مربوط به فراخوانی است که دانشگاه برای دانشجویان داده است.

مسوول روابط عمومی پردیس قم دانشگاه تهران افزود: نقاشی، عکس، شعر و پوستر با موضوع جامعه عاری از اعتیاد از جمله آثاری هستند که دانشجویان در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه تا ۱۶ اسفند صبح و بعدازظهر برپا خواهد بود، گفت: در روز نخست این نمایشگاه، دانشجویان با حضور گسترده خود، از این برنامه‌ها استقبال کردند.

علیدوست عنوان داشت: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، با حضور اساتیدی از دانشگاه تهران کارگاه پیشگیری از اعتیاد و مهارت‌های زندگی برگزار می‌شود.

وی افزود: از یک مشاور نیز دعوت شده است تا با حضور در ساعات شلوغ نمایشگاه به سئوالات دانشجویان در زمینه اعتیاد، عوارض و عوامل آن پاسخ دهد.

مسوول روابط عمومی پردیس قم دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در بسیاری از مواد ابتلای جوانان به اعتیاد به دلیل عدم آگاهی آنان از عوارض مواد مخدر، چگونگی ابتلا به اعتیاد و مواد اعتیادآور است که اینگونه آموزش‌ها می‌تواند تاثیر مثبتی در افزایش سطح آگاهی دانشجویان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مترتب بر اعتیاد جوانان داشته باشد.

وی ادامه داد: بسیاری از موارد ابتلای دانشجویان به اعتیاد، مربوط به مصرف مواد مخدر صنعتی و قرص‌های اعتیادآور است که تمام این اتفاقات به دلیل کمبود آگاهی در زمینه این مواد صنعتی و عوارض آن اتفاق می‌افتد.

علیدوست گفت: هر دانشجویی که در این نمایشگاه و کارگاه‌ها شرکت می‌کند می‌تواند مروج سلامت در میان همسالان خود باشد، چرا که در این سنین افراد بیشتر از همسالان خود تاثیر می‌گیرند.

نمایشگاه زندگی بدون دخانیات به همت معاونت دانشجویی، روابط عمومی و دفتر مشاوره پردیس قم دانشگاه تهران از ۱۴ اسفندماه در معاونت پژوهش این دانشگاه آغاز به کار کرده و تا ۱۶ اسفند، صبح و بعدازظهر برای بازدید دانشجویان دایر است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdce.z8nbjh8xe9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما