چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب : 5584
فرماندار قم تصریح کرد:

اعتماد دوباره مردم قم به انتخاب روحانیت

قم نيوز : قم نیوز: فرماندار قم گفت: مردم قم در انتخابات مجلس اعتماد دوباره‌ای به انتخاب روحانیت داشتند.
اعتماد دوباره مردم قم به انتخاب روحانیت
به گزارش قم نیوز، عبدالسعید حقیقی‌مقدم در مراسم تجلیل از فعالان عرصه خبری انتخابات مجلس نهم که سه‌شنبه ‌شب در مجتمع کلهری قم برگزار شد، اظهار کرد: حضور خبرنگاران در این مراسم نشانه توجه ویژه آنها به کار خود و عرصه خبررسانی است.

وی با اشاره حساسیت بالای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: دشمنان هجمه عجیبی را طی یک سال اخیر علیه نظام اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی انجام دادند.

فرماندار قم بیان کرد: رسانه‌ها در هیچ نقطه‌ای از جهان به تخریب پایه‌های نظام حکومتی خود نمی‌پردازند.

وی با بیان اینکه نخستین ابزار مورد استفاده قدرت‌های بزرگ، رسانه‌ها هستند گفت: بسیاری از افراد در همین کشور با استفاده از رسانه به دنبال اهداف خود بوده و سرانجام آنها نیز مشخص شد.

حقیقی‌مقدم تصریح کرد: شیوه تخریبی برخی از این افراد به گونه‌ای بود که تا وقتی آنها به خارج از کشور فرار نکرده بودند کسی متوجه دشمن بودن آنها نشد.

فرماندار قم با بیان اینکه رسانه‌ها یکی از ابزارهای اعمال قدرت در دنیا هستند، ادامه داد: در زمان انتخابات نباید هیچ‌یک از رسانه‌ها در هیبت احزاب ظاهر شوند بلکه باید به جریان‌های سیاسی اجازه داد به کار خود مشغول باشند.

وی گفت: در زمان حساس انتخابات نباید جای افراد و نقش‌ها با یکدیگر عوض شود بلکه رسانه‌ها باید به تبیین شرایط بپردازند.

حقیقی‌مقدم با بیان اینکه برخی رفتارهای رسانه‌ای موجب آسیب‌های جدی به جامعه می‌شود، افزود: در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، رسانه‌های استان قم همکاری خوبی با دستگاه‌های اجرایی داشتند.

فرماندار قم با تاکید بر گستردگی تولید خبر در زمان انتخابات بیان کرد: ظرفیت‌های رسانه‌ای قم در اختیار برگزاری انتخاباتی سالم قرار گرفت و مردم نیز حساسیت ویژه‌ای در این زمینه داشتند.

وی با اشاره به عدم فعالیت حرفه‌ای یادداشت‌نویسان و حاشیه‌پردازان در رسانه‌های استان قم گفت: میزان حضور مردم در این دوره از انتخابات، ۱۰ درصد بیشتر از میانگین حضور مردمی در انتخابات مجلس پس از انقلاب بوده است و این امر جای تحلیل فراوانی دارد در حالیکه چنین کاری صورت نگرفت.

حقیقی‌مقدم خاطرنشان کرد: انتخاب مردم، سیاست‌های مسوولین را تعیین می‌کند که یکی از مصادیق آن، اعتماد دوباره مردم قم به انتخاب روحانیت بود.

فرماندار قم با اشاره به اقدامات پیشگیرانه دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از تخلفات انتخاباتی افزود: استان قم فقر زیادی در خصوص مطبوعات ملی دارد در حالیکه نویسندگان و خبرنگاران خوبی در قم مشغول به فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: قم تاثیر فراوانی در ایجاد بنیان‌های اجرایی و قضایی دارد اما در عرصه مطبوعات ملی فقیر بوده و نیازمند توجه مسوولین است.

حقیقی‌مقدم با بیان اینکه پخش مطبوعات نیز در قم دچار برخی مشکلات است، گفت: توزیع روزنامه در قم دارای نقص است در حالیکه بیش از ۹۵ درصد مردم استان در فضای شهری زندگی می‌کنند.

فرماندار قم ادامه داد: مدیران صنعتی حاضر در قم مشتاق هستند که اخبار استان را از طریق رسانه‌های قم به دست آورند و این کمبود کاملا به چشم می‌آید.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcd.j0k2yt0koa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما