سه شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : 566
با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی؛

دوره دانش‌افزایی مبارزه با دوپینگ‌ در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم از برگزاری دوره دانش‌افزایی مبارزه با دوپینگ‌ در قم خبر داد.
دوره دانش‌افزایی مبارزه با دوپینگ‌ در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد گلفشان امروز اظهار کرد: فراخوان ثبت‌نام در این دوره آموزشی دانش‌افزایی مبارزه با دوپینگ‌ انجام شده است و این دوره روز جمعه بیست و هفتم مهر ماه در مجموعه ورزشی تختی قم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی توسط هیئت پزشکی ورزشی استان قم با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی در راستای برنامه‌های آموزشی به منظور آشنایی مربیان، کارشناسان و ورزشکاران برگزار می‌شود.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم افزود: در واقع هیئت پزشکی ورزشی استان قم، باهمکاری فدراسیون پزشکی ورزشی، در راستای برنامه‌های آموزشی، به منظور آشنایی مربیان‌، کارشناسان و ورزشکاران، اقدام به برگزاری دوره دانش افزایی مبارزه با دوپینگ می‌کند.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با ارائه معرفی نامه از سوی هیئت‌های ورزشی رشته خود در این دوره آموزشی که قطعا در افزایش سطح آگاهی و دانش آنها در راه مبارزه و جلوگیری از تمایل به دوپینگ تاثیر‌گذار خواهد بود، شرکت کنند.

گلفشان ابراز کرد: در پایان دوره آموزشی مبارزه با دوپینگ، به افراد شرکت‌کننده گواهی شرکت از سوی فدراسیون پزشکی ‌ورزشی اعطا می‌شود، ضمن اینکه از مدرس برجسته‌ای برای حضور در این دوره آموزشی مبارزه با دوپینگ دعوت شده است.

وی با ابراز نگرانی از بی‌توجهی برخی ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی از استفاده بی‌رویه از داروهای ممنوعه که به آنها داروهای دوپینگی‌ گفته می‌شود، اظهار کرد: نداشتن آگاهی لازم از مواد نیروزا سبب شده است که ورزشکاران ناخواسته در دام دوپینگ‌ گرفتار شوند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم تصریح کرد: عده زیادی از ورزشکاران نیز بدون داشتن انگیزه برای دوپینگ‌ از مواد نیروزا استفاده می‌کنند، اما نداشتن علم کافی از محدودیت و ممنوعیت‌های اتخاذ شده برای استفاده برخی داروها، آنها را بدون اینکه بخواهند به سوی دوپینگ‌ سوق می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: راه‌های زیادی برای مبارزه با دوپینگ‌ و آشنایی ورزشکاران با خطرات و محرومیت‌های استفاده از داروهای دوپینگی وجود دارد، اما در این بین نقش مربیان و کارشناسان ورزشی اثرگذاری بسیار بیشتری دارد.

گلفشان با مثبت ارزیابی کردن برگزاری دوره‌های آموزشی نظیر دوره دانش‌افزایی مبارزه با دوپینگ، اظهار کرد: در این دوره‌ها مربیان با راهکارهای علمی و تخصصی پیشگیری و مبارزه با معضل دوپینگ‌ آشنا شده و می‌توانند آموخته‌های خود را به ورزشکاران نیز منتقل کنند.

وی همچنین با هشدار به ورزشکاران نسبت به استفاده از مواد نیروزا بیان کرد: استفاده از مواد نیروزا، عوارض جانبی بسیاری برای ورزشکاران به همراه دارد و حتی در برخی موارد مرگ و نارسایی ورزشکاران را نیز به همراه داشته است.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم در پایان با اشاره به اهمیت موضوع مبارزه با دوپینگ و استفاده از مواد نیروزا خاطرنشان کرد: گروه آموزش‌ هیئت پزشکی ورزشی همواره برنامه‌های مختلفی را در راستای آشنایی ورزشکاران و مربیان با مواد نیروزا و خطرات استفاده از آنها برگزار می‌کند که امیدوارم ورزشکاران و دست اندرکاران ورزش از آن به خوبی بهره ببرند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcakinm149ni.5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مجید کرمانی
کلاس ها واقعا موثر هستند بشرطی که این مسئولین هئیت پزشکی از مربیان و ورزشکاران دعوت بعمل اورند.