شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 5905
اسماعیلی تاکید کرد:

ترویج فرهنگ استفاده از محصولات ملی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: فرهنگ استفاده از محصولات ملی باید توسط همه دستگاه‌های فرهنگی و نیز تریبون نماز جمعه در جامعه ترویج شود.
ترویج فرهنگ استفاده از محصولات ملی
به گزارش قم نیوز، سیدمرتضی اسماعیلی طبا در دیدار اعضای شورای فرهنگ عمومی بخش‌های استان با حجت الاسلام سعیدی امام جمعه قم اظهار کرد: فرهنگ شهر قم باید به عنوان الگویی برای دیگر شهرها در زمینه مسائل فرهنگی باشد.

وی افزود: امام جمعه قم نیز همواره توصیه‌های خوبی به اعضای شورای فرهنگی عمومی استان قم داشته و پیگیر مصوبات بوده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تعیین دستور کارهای مناسب را از جمله عوامل موفقیت در این زمینه دانست و تصریح کرد: هر یک از بخش‌های استان قم دارای نیازها و اقتضائات مختلفی بوده و باید اولویت‌های هر منطقه را با استفاده از مشاوران حوزوی و دانشگاهی تعیین کرد.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم با فعالیت شوراهای فرهنگ عمومی به ارتقا سطح فرهنگی جامعه به ویژه استان قم کمک کنیم.

اسماعیلی‌طبا با اشاره به تعیین شعار "تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی" توسط رهبر معظم انقلاب برای سال جاری ادامه داد: فرهنگ استفاده از محصولات ملی باید توسط همه دستگاه‌های فرهنگی و نیز تریبون نماز جمعه در جامعه ترویج شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم زمینه سازی مناسب برای ترغیب مردم به استفاده از تولیدات ایرانی را از جمله وظایف شوراهای فرهنگ عمومی دانست و گفت: باید با تلاش در این زمینه، به منویات رهبری جامعه عمل بپوشانیم.

وی خواستار تشکیل جلسات شوراهای فرهنگ عمومی به صورت منظم شد و افزود: پیگیری مصوبات و اطلاع رسانی مناسب در این زمینه، موجب اعتماد بیشتر مردم و اطلاع آنها از عملکردها و ماموریت‌های شورای فرهنگ عمومی می‌شود.

اسماعیلی‌طبا با اشاره به لزوم پیگیری مصوبات اجرا نشده توسط شوراهای فرهنگ عمومی اظهار کرد: بخش‌های خلجستان و جعفریه، بیشترین جلسات را طی سال گذشته برگزار کرده‌اند ضمن اینکه اعضا باید مسائل مربوط به بزرگداشت مفاخر هر بخش را در نظر داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تجلیل از مفاخر استان قم را موجب تجلیل از مقام علم و دانش دانست و خاطرنشان کرد: ائمه جمعه شهرها و بخش‌های مختلف استان قم نیز تلاش زیادی برای گسترش فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی انجام داده‌اند و علاوه بر آنها، بخشداران نیز با دلسوزی به نظم بهتر جلسات کمک کرده‌اند.

وی با اظهار امیدواری نسبت به ارتقای سطح کیفی شوراهای فرهنگ عمومی بخش‌های استان قم گفت: وظیفه همه مسوولان استان قم، توجه به بخش‌ها و مردم ساکن در این مناطق است و باید سال جدید سال شکوفایی شوراهای فرهنگی بخش‌های قم باشد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdca.wnmk49nom5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما