يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب : 4587
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خبر داد:

اهدای جایزه ادبی شهید زین‌الدین به نویسندگان کتاب کودک

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: از سال آینده جایزه ادبی شهید زین‌الدین در قالب بخش ویژه جشنواره انتخاب کتاب سال کودک و نوجوان به نویسندگان اهدا خواهد شد.
اهدای جایزه ادبی شهید زین‌الدین به نویسندگان کتاب کودک
به گزارش قم نیوز، سیدمرتضی اسماعیلی طبا در نخستین جشنواره ملی انتخاب کتاب سال کودک و نوجوان که پیش از ظهر امروز در تالار شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد اظهار کرد: هدف اصلی مسوولین فرهنگی قم از برگزاری این جشنواره ارتقای سطح کیفی کتاب‌های این گروه‌ سنی است.

وی با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری در زمینه نشر کودک و نوجوان افزود: هرچه سرمایه‌گذاری بیشتری در این حوزه صورت گیرد، آینده کشور بهره بیشتری از آن خواهد برد، زیرا کودکان نسل پایه برای آینده هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: یکی دیگر از اهداف این جشنواره تجلیل و تقدیر از پدیدآورندگان کتاب‌های کودک شامل نویسندگان،‌ ناشران و تصویرگران کتاب کودک و نوجوان است.

وی با بیان اینکه قم مقام نخست نشر کتاب‌های دینی کشور را دارد، گفت: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته،‌ استان قم جایگاه واقعی خود را در حوزه کتاب‌های کودک و نوجوان نیز به دست آورد.

اسماعیلی‌طبا ابراز کرد: یکی از راه‌های ترغیب و تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه، توجه به نیازهای اصلی و اساسی آنهاست و در این زمینه می‌توان از تصویرگری و نقاشی‌های کودکانه به نحو احسن بهره جست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به تکمیل بانک اطلاعات ناشران کودک و نوجوان گفت: امیدواریم استفاده از این ظرفیت موجب برگزاری بهتر و باکیفیت‌تر اینگونه جشنواره‌ها در سال‌های آینده شود.

وی با تشکر از همه دست‌اندرکاران برگزاری نخستین جشنواره ملی انتخاب کتاب سال کودک و نوجوان ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده است سال آینده بخش ویژه‌ای به این جشنواره افزوده شده و نخستین جایزه ادبی شهید زین‌الدین به آثار برگزیده اهدا شود.

اسماعیلی‌طبا افزود: امیدواریم برگزاری این جشنواره و برنامه‌های مشابه موجب ارتقای سطح کیفی کتاب‌های کودک و نوجوان در قم و سراسر کشور شده و ناشران نیز همت بیشتری برای رفع مشکلات این حوزه داشته باشند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcf.cdjiw6dtegiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما