يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : 5929

اردوهای جهادی روستاها را زنده می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: مسوول گروه جهادی آل طه(ع) گفت: اردوهای جهادی روستاها را زنده می‌کند و همدلی میان روستائیان را افزایش می‌دهد.
اردوهای جهادی روستاها را زنده می‌کند
به گزارش قم نیوز، محمدرضا فلاح اظهار داشت: گروه جهادی آل طه(ع) از پنج تا ۱۳ فروردین در بخش جعفریه استان قم حضور پیدا کرده و در راستای خدمت‌رسانی به مردم این بخش‌ها فعالیت‌هایی انجام داده است.

وی ادامه داد: در این اردو علاوه بر دانشجویان دانشگاه صنعتی قم از دانشگاه فنی قم، پردیس قم دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد اسلامی قم و دانشگاه قم هم دانشجویانی شرکت داشتند.

مسوول گروه جهادی آل طه(ع) افزود: در این گروه ۶۰ نفر از دانشجویان حضور داشتند که روستاهای نجم آباد، حاجیان، شریف آباد و سعد آباد از روستاهای هدف این اردو بودند.

وی گفت: فعالیت‌های گروه جهادی آل‌ طه(ع) در این اردوها به دو بخش عمرانی و فرهنگی تقسیم می‌شود که در بخش فرهنگی فعالیت‌هایی مانند آموزش قرآن، احکام، برپایی مراسم‌های مذهبی و برگزاری مسابقات مختلف از اقدامات انجام شده است.

فلاح ابراز داشت: یک‌سری برنامه‌های تفریحی نیز در این اردو برای اهالی روستاهای جعفریه اجرا شد که فضای روستاها را در ایام نوروز پرطراوت کرد.

وی خاطرنشان کرد: اعضای گروه جهادی آل طه(ع) در این اردو تلاش می‌کردند آموزش‌هایی که برای روستاییان مورد نیاز هست در برنامه‌ها بگنجانند که آموزش کمک‌های اولیه و هنرهای دستی از جمله این آموزش‌ها بود.

مسوول گروه جهادی آل طه(ع) افزود: در حوزه عمرانی نیز مسجد روستای نجم‌ آباد توسط دانشجویان این گروه جهادی مرمت شد که در این کار اهالی روستا نیز مشارکت داشتند.

وی گفت: در روستای شریف آباد نیز یک مدرسه متروکه با هماهنگی آموزش و پرورش مرمت شد و به عنوان حسینیه در اختیار اهالی این روستا قرار گرفت.

فلاح با اشاره به برگزاری یک اردو در تابستان سال آینده در همین روستاها خاطرنشان کرد: برنامه‌های عمرانی که نیمه کاره مانده باشد در اردوی تابستان کامل خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت تداوم اردوهای جهادی برای دنبال کردن فعالیت‌های دانشجویان در روستاها ادامه داد: گروه جهادی آل طه(ع) اردوی خود در بخش جعفریه را تداوم خواهد داد و نخستین اردو در این رابطه اواخر فروردین ماه برگزار خواهد شد.

مسوول گروه جهادی آل طه(ع) اذعان کرد: در دوره‌های تداوم علاوه بر تکمیل برنامه‌های آموزشی و عمرانی، چند اردوی زیارتی برای روستاییان بخش جعفریه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به استقبال روستاییان بخش جعفریه قم از اردوهای جهادی ابراز داشت: گروه جهادی آل طه(ع) در تابستان سال گذشته نیز در بخش جعفریه اردوی جهادی برگزار کرد و خدماتی ارائه داد که این موضوع سبب شده تا استقبال مردم از این اردوها افزایش یابد.

فلاح گفت: در اردوی تابستان سال گذشته نیز برای یکی از روستاها که فاقد مسجد بود، مقدمات تاسیس یک حسینیه انجام شد.

وی با اشاره به تاثیرگذاری اردوهای جهادی افزود: تاثیرگذاری این اردوها به دو بخش تقسیم می‌شود که در وهله نخست این تاثیرگذاری بر خود دانشجویان در کسب تجربه و تهذیب نفس نمایان می‌شود.

مسوول گروه جهادی آل طه(ع) در مورد تاثیرگذاری این اردوها بر فضای روستاها گفت: حضور جهادگران در روستاها ایجاد نشاط می‌کند و همدلی میان روستائیان را افزایش می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روستائیان هنگامی که تلاش‌های دانشجویان در میان خود را می‌بینند، نسبت به توجه نظام به خود امیدوار می‌شوند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcg.x9nrak9yypr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما